Subscriu-te

‘A+A’ = huracà virtuosístic

Ángel Corella i Ara Malikian en la presentació d’aquest espectacle a la premsa
Ángel Corella i Ara Malikian en la presentació d’aquest espectacle a la premsa

A+A. Corella Ballet & La Orquesta en el Tejado. Ángel Corella i Ara Malikian. TEATRE TÍVOLI, BARCELONA. 4 DE JUNY DE 2014.

Per Clàudia Brufau Bonet

Agafin-se fort a la cadira, que comença l’espectacle! El ballarí Ángel Corella i el violinista Ara Malikian han unit forces i talent per crear un espectacle trepidant en el qual el virtuosisme dels ballarins del Corella Ballet i els músics de La Orquesta en el Tejado deixen el públic sense alè durant una hora i mitja.

A la primera part de l’espectacle Corella presenta la seva coreografia Blithe Wick, peça amb la qual ret homenatge al compositor P. I. Txaikovski, prenent la partitura per a sextet de corda Souvenir de Florència, op. 70. Amb el sextet de corda liderat per Malikian sobre l’escenari, l’espectacle comença com s’encén foc amb un encenedor, amb els moviments afilats i energètics de Corella. Seguint l’estructura de la partitura desfilen les tres parelles del Corella Ballet, primer Kazuko Omori i Russell Ducker, després Carmen Corella i Dayron Vega i finalment Natalia Tapia i Ángel Corella per acabar ballant el quart moviment amb tota la companyia i el sextet damunt l’escenari. Blithe Wick transcorre amb lleugeresa, sense pretensions i brillantor, sobretot per la musicalitat de la coreografia i la integració dels músics en escena.

L’estrena d’A+A va arribar a la segona part del programa; A+A es compon de cinc peces curtes, i en les quals predomina –com en Blithe Wick– l’estructura del duet amb intervencions virtuosístiques del violinista libanès i la seva orquestra. La coreografia de Cristopher Wheeldon After de rain –Benois de la Danse en coreografia el 2013, un dels premis de dansa més prestigiosos– arrencava amb el tempo reposat de Spiegel im Spiegel d’Arvo Pärt. La coreografia, teixida basant-se en la recerca d’equilibris entre Carmen Corella i Dayron Vera és notable; tanmateix, aquesta peça del compositor estonià ha estat utilitzada tantes vegades, que és difícil aportar-ne una proposta coreogràfica, dramatúrgica o visual memorable. El duet coreografiat per Russell Ducker amb música d’Humerto Armas interpretat per Corella i Omori va ser una de les peces més brillants d’A+A. La fluïdesa de moviment de Kauzuko Omori i la facilitat de gir i salt de Corella transformaven els ballarins en unes notes més de la partitura o en una veritable fantasia musical. L’epicentre d’A+A és el solo de Corella coreografiat per Ducker i amb música de Malikian, un solo que en el fons és un joc entre dos virtuosos competint amicalment amb els seus llenguatges. L’huracà virtuosístic d’A+A va culminar amb un bis de l’última peça, Asueto, amb una ovació espectacular del públic del Tívoli. La tècnica impecable, el virtuosisme i la simpatia de Corella han trobat un públic lliurat i agraït a Barcelona, un públic, que tal com va quedar palès en la funció del 4 de juny, el trobarà a faltar quan es retiri dels escenaris, la qual cosa podria ser aviat, tal com ell mateix va anunciar.

1 comentari

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter