Subscriu-te

Un inoblidable Debussy en les mans de Perianes

 

Preludes du 1er livre. Estampes
Javier Perianes
Obres de Debussy
Harmonia Mundi, 2018

El darrer títol de la col·lecció que Harmonia Mundi ha dedicat a Claude Debussy en commemoració del centenari de la mort del compositor francès té com a protagonista el pianista Javier Perianes. Enregistrat a Berlín el mes de juliol del 2018, aquesta gravació recull les tres Estampes del 1903 i el primer llibre de Preludis del 1910. Evocació, una paraula tan aferrada a l’estètica pianística de Debussy, és un dels leitmotiv interpretatius de la refinada versió que Perianes ofereix d’aquestes cèlebres pàgines del piano francès. La puresa dels timbres, el sentit descriptiu d’una música que ens aboca a l’evocador món de la Cathédrale engloutie o a l’orientalisme de les Pagodes; la calidesa amb què transmet les aromes paisatgístiques que es desprenen dels Jardins sous la pluie o la misteriosa atmosfera que envolta Le vent dans la plaine ens apropen a un Debussy suggeridor i rodejat d’uns matisos interpretats amb una puresa de sonoritat que té com a punt de mira l’evocació.

Perianes ens transporta a la màgia més essencial de Debussy, a aquest univers del qual brolla un simbolisme preciosista i que més enllà de pouar en les complexitats tècniques, de cercar les sonoritats més adients fruit d’unes harmonies seductores –i que tant van fascinar Manuel de Falla per la seva modernitat–, cal que dotin cadascuna de les obres d’un contingut discursiu en el qual no falti el color, els timbres més adients i el bon gust en l’expressió. I tots aquests aspectes, els trobem en la versió que ens transmet el pianista andalús. Escoltar la subtilesa amb què desgrana de les notes de La fille aux cheveux de lin o com s’endinsa en els aires d’havanera tan peculiars amb els quals Debussy va voler plasmar La soirée dans Grenade, corroboren l’extraordinari moment artístic que travessa el pianista andalús i la seva capacitat per comprendre amb un gust musical exquisit aquella evocació inherent al piano del compositor francès. Un enregistrament imprescindible que cal elevar com una de les grans aportacions discogràfiques aparegudes durant l’Any Debussy.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fernando Caminals, membre fundador de @CamerataXXI, signa l'obituari de Xavier Blanc, desaparegut el passat 9 d'octubre. Llegeix-lo al web! (Foto: @JosepMolina11) http://www.revistamusical.cat/en-la-mort-de-xavier-blanc/

Aquest dijous 21 veurà la llum al @palaumusicacat un nou projecte de l'Associació @JoanManen amb l'objectiu de reivindicar intèrprets catalans del passat. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lassociacio-joan-manen-presenta-el-projecte-interprets-catalans-historics/

"Batega, canta, viu!" és el lema de la nova etapa de @orfeogracienc, que es va presentar aquest cap de setmana. Més informació, al nostre web! (Foto: Antoni Garcia) http://www.revistamusical.cat/lorfeo-gracienc-enceta-una-nova-etapa-artistica-i-de-gestio-amb-el-lema-batega-canta-viu/

Mor als 74 anys la soprano eslovaca Edita Gruberova. Va ser una de les veus més estimades al @Liceu_cat i va anunciar l’any passat la retirada definitiva dels escenaris.

Segueix-nos a Twitter