Subscriu-te

Alumnes del Conservatori del Liceu componen i estrenen obres inspirades en Picasso

Musicant Picasso

El Museu Picasso i el Conservatori del Liceu presenten avui dijous, 15 de maig, a les 20.30 h, a la sala d’actes del Museu (entrada gratuïta), l’estrena de les obres dels alumnes del Departament de Composició creades a partir dels quadres de la col·lecció del Museu Picasso de Barcelona. La presentació del concert serà a càrrec d’Oriol Ponsatí-Murla. Els alumnes són Carla Broto, Jordi Castellà, Marco Chiaperotti, David Esterri, Juan Jurado, Daniel Muñoz, Laura Nadal  i Eduardo Valiente.

Les composicions han estat creades a partir de l’experiència d’observació d’una selecció d’obres de Pablo Picasso: L’espera (Margot), 1901; Terrats de Barcelona, 1903; Las Meninas (conjunt), 1957, i Els colomins, 1957. Aquest projecte de col·laboració s’ha desenvolupat en diverses fases: els compositors han visitat les sales del Museu, i l’equip del Departament d’Educació del centre ha treballat amb ells al Conservatori.

Els intèrprets són alumnes del Conservatori Superior del Liceu: Laia Albinyana, flauta; Guillem Vilar, oboè; Joan Roca, clarinet; Mar García, trompa; Cynthia Pérez, fagot; Dario Barroso, guitarra; Laura Orteaga, violí; Oriol Capdevila, violí; Blanca Coll, violí; Laura Vaquerizo, viola; Raquel Paban, violoncel; Miquel Marín, guitarra, i Mar Sala, flauta.

A les 19 h i a les 19.30 h hi haurà una visita musical (el preu de l’entrada és de 3,50 euros) a les sales de la col·lecció, on es podran sentir les composicions davant l’obra que les ha inspirades, i a les 20.30 h s’interpretaran totes les peces a la sala d’actes del Museu.

El Museu Picasso i el Conservatori del Liceu consideren fonamental aquest projecte per difondre el coneixement de la col·lecció del Museu –que serveix d’inspiració per a aquestes noves creacions– i per donar a conèixer el talent dels joves compositors, tot destacant el paper de les seves creacions i fomentant una vinculació activa entre les arts i el seu coneixement mutu.

Aquesta iniciativa s’emmarca en les activitats organitzades per donar a conèixer i celebrar la nova franja horària d’obertura del Museu, tots els dijous, de 19 a 21.30 h.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Del 19 al 30 de març, 76 pianistes competiran al @palaumusicacat per endur-se més de 80.000€ en premis del @mariacanals_bcn. Més informació, al nostre web! 📸 Oliver Adell http://www.revistamusical.cat/la-68a-edicio-del-concurs-maria-canals-aposta-per-la-diversitat-de-repertori-i-la-integracio/

.@galeriadomenech acollirà dijous l'estrena d'una obra inèdita de Josep M. Mestres Quadreny, 'Variacions essencials', dedicada al pintor Pic Adrian, amb motiu de l'exposició sobre aquest artista. Un conjunt de @liceu1837 l'interpretarà, sota la direcció de @DanielMestreD.

2

Nois i noies d'entre 17 i 24 anys formaran part d'un nou cor, dirigit per Pau Jorquera, en el marc de l' @EscolaniaMont. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lescolania-creara-un-cor-mixt-de-cantaires-joves-per-primera-vegada-a-la-seva-historia/

Del 16 al 27 d'agost, amb una prèvia de l'11 al 14, tindran lloc a l'Alt Empordà els concerts d'una nova @schubertiada. Més informació, al nostre web! 📸 Silvia Pujalte http://www.revistamusical.cat/la-schubertiada-a-vilabertran-presenta-una-nova-edicio-que-aposta-especialment-pel-talent-jove-i-catala/

Segueix-nos a Twitter