Subscriu-te

Amics de l’Òpera de Sabadell engega una campanya de micromecenatge per salvar la seva activitat

L’Associació Amics de l’Òpera de Sabadell (AAOS) ha engegat a la plataforma Gofundme una campanya de micromecenatge per salvar la seva activitat i poder continuar la tasca de divulgació de l’òpera pel territori català. L’entitat es troba actualment en una situació econòmica delicada deguda a les retallades en els ajuts institucionals a la cultura. Menys ingressos, doncs, que afegits a la pressió fiscal sobre les entitats sense ànim de lucre com aquesta l’aboquen a una situació econòmica molt difícil i que podria significar la fi de la seva existència. L’objectiu és reunir 50.000 euros; les donacions es poden fer en aquest enllaç.

El 1982, la soprano Mirna Lacambra va crear l’Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell per tal d’instituir un festival d’òpera a la seva ciutat assegurant-ne la seva continuïtat; aquesta temporada 2017-18 se celebra el 36è aniversari. L’octubre del mateix any 1982 es produí el primer títol al Teatre La Faràndula de Sabadell, Madama Butterfly de Puccini, en el que també va debutar el cor; l’experiència i reconeguda qualitat del cor el van portar a substituir el Cor del Gran Teatre del Liceu en l’òpera Maria Stuarda de Donizetti, el 1992, amb elogis de públic i crítica. També a redós de la temporada d’òpera naixia el 1987 l’Orquestra Simfònica del Vallès amb la doble finalitat de servir l’òpera de l’AAOS i de poder portar la música simfònica viva a totes les poblacions de Catalunya. El seu debut operístic tingué lloc el 14 de maig al Teatre La Faràndula de Sabadell també amb Madama Butterfly de Puccini. L’any 1988 s’independitzà de l`Associació d’Amics de l’Òpera de Sabadell, constituint-se en Societat Anònima Laboral per continuar col·laborant amb l’AAOS en les produccions d’òpera.

Entre la Conselleria de Cultura de la Generalitat de Catalunya i l’AAOS es va emprendre la idea de portar les produccions operístiques a altres poblacions catalanes. Així va néixer, el 1989, el cicle Òpera a Catalunya. Una altra activitat de l’AAOS va ser l’organització del Concurs Eugenio Marco per a cantants d’òpera (bianual, 1986-2000) del que es van fer nou edicions i del qual és hereu l’actual Concurs Mirna Lacambra, de caràcter anual. També, l’AAOS atorga premis extraordinaris en els Concursos Internacionals de Cant Francesc Viñas i Jaume Aragall consistents en donar l’oportunitat a joves valors d’actuar en les produccions operístiques. L’any 1996 es va crear l’Escola d’Òpera de Sabadell, registrada com a Fundació Mirna Lacambra-Xavier Gondolbeu, a la qual s’accedeix mitjançant proves de selecció a través del Concurs Mirna Lacambra.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

"Cal entendre el @museumusicabcn com un museu del segle XXI", diu Jordi Alomar, el nou director de la institució, en una de les seves primeres entrevistes. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/entrevistes/nou-director-del-museu-de-la-musica/

Musica Reservata de Barcelona va estrenar al @palaumusicacat la 'Missa' de @JoanMagrane, una obra que "evoluciona en un constant joc de confluències i dispersions dins d'una unitat d’estil", en paraules d' @AlbertFFlamari1. Llegeix la crítica al web! http://www.revistamusical.cat/critica/magrane-missa-escrita-est/

El Mandelring Quartet oferirà aquest diumenge l'estrena mundial del quartet de corda 'Post lucem' de @ferrancruixent a @FIMMarvao (Portugal). L'obra consta de dos moviments contrastats amb al·lusions al 'Quartet op. 133' de Beethoven (Foto: May Zircus)

Serena Sáenz interpreta el rol titular de ‘Lucia di Lammermoor’ en la funció d’aquesta nit al Liceu, en el que suposa un doble debut de la barcelonina: al Gran Teatre i en el rol de Lucia. La soprano @nadinecsierra no podrà cantar a causa d’una indisposició mèdica.

#LuciaLiceu

Segueix-nos a Twitter