Subscriu-te
,

Arriba la desena edició del Festival Mixtur

Que un festival de música arribi a la desena edició és una notícia destacada per si mateixa. Que ho faci un festival dedicat a la nova creació sonora en un país amb una manca endèmica de suport a la cultura en general i a la contemporània en particular i enmig de dues crisis, una d’econòmica i l’altra sanitària, constitueix un fenomen gairebé paranormal.

La desena edició del Festival Mixtur -que se celebrarà entre els propers 30 de setembre i 10 d’octubre- continua apostant per una barreja de propostes pedagògiques, artístiques i professionals que el converteixen en punt de referència per als aficionats a la música, els curiosos interessats en la creació contemporània i els professionals del sector. Els programes dels concerts, a càrrec d’importants conjunts i solistes nacionals i internacionals, mostren la cura dels programadors per oferir al públic obres de referència del repertori contemporani al costat de creacions de les darreres dècades i obres acabades de sortir del forn. Aquest és el cas dels concerts d’Ensemble Garage, Vertixe Sonora, Funktion, Kebyart Ensemble, Ulysses Ensemble o Orquestra ESMUC, en els quals es combinen les estrenes de miniatures compostes pels estudiants del Taller de Composició i Experimentació Sonora del mateix Festival, les obres d’alguns dels docents d’aquest taller –com Carola Bauckholt, Ramon Lazkano, Martin Matalon i Beat Furrer–, els clàssics del repertori contemporani de György Ligeti, Gérard Grisey, Georg Friedrich Haas, Morton Feldman i Jonathan Harvey i les estrenes encarregades pel Festival a Maria de Alvear, Marc Garcia Vitoria i José Río-Pareja.

Garage Ensemble.

El Festival Mixtur també ens apropa al camp de la improvisació des de les vessants pedagògica i artística. El taller dedicat a la improvisació en grup estarà conduït per la contrabaixista i referent mundial Joëlle Léandre. Els participants en aquest taller faran un concert dins de la programació del Festival, així com la mateixa Léandre, acompanyada pel bateria Ivo Sans i la ballarina Sònia Sánchez. Finalment, el Mixtur acollirà l’actuació de la formació barcelonina d’improvisació Discordian Community Ensemble + El Pricto.

L’electroacústica i la relació entre so i imatge també ocupen el seu espai a la programació del Mixtur. En aquesta edició, a l’habitual concert dedicat a obres electroacústiques i audiovisuals, s’hi afegeix l’experiència sensorial, associativa i electritzant que els artistes Franck Vigroux i Kurt d’Haeseleer han anomenat TheIsland.

Carola Bauckholt. (c) Regine Korner.

Les conferències i classes magistrals són l’espai ideal per conèixer de primera mà el treball dels docents dels tallers de composició, interpretació i improvisació, tots ells artistes reconeguts a nivell internacional. Aquesta vocació pedagògica del Festival arriba també als infants, amb les tres sessions d’El Mixtur a primària, activitat coordinada per Assumpta Valls que consisteix en assajos oberts i comentats d’alguns dels artistes participants al Festival amb centres educatius de la ciutat de Barcelona.

En la seva desena edició, el Festival Mixtur tindrà un record especial pel compositor Josep Maria Mestres Quadreny, el qual ens va deixar el mes de gener passat a l’edat de 91 anys. Mestres Quadreny, figura cabdal de l’avantguarda musical a Catalunya, va participar en la segona edició del Festival l’any 2013. El Festival Mixtur 2021 recordarà la persona i l’obra del compositor en una taula rodona titulada “Josep Maria Mestres Quadreny: una mirada cap al futur” i a través de la mitja dotzena d’obres seves interpretades per diferents formacions.

Beat Furrer. (c) David Furrer.

Amb la seva programació arriscada i innovadora, el Festival Mixtur esdevé el lloc ideal per descobrir la creació sonora actual fora dels circuits comercials, així com un punt de trobada imprescindible per als professionals del sector, els amants de la música i les persones amb inquietuds artístiques.

Imatge destacada: els membres de Funktion, col·lectiu de nova música format per Jonathan Brown, Vera Martínez-Mehner i Erica Wise.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Durant mig any, un grup de recerca de @UniBarcelona ha estat analitzant el sector de la música clàssica a Catalunya per encàrrec d' @ACIMC2. El resultat és un informe inèdit. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lacimc-i-la-ub-presenten-el-primer-informe-sobre-la-situacio-de-la-musica-classica-a-catalunya-2021/

Segueix-nos a Twitter