Subscriu-te

Arriba la setena edició de Maldà 1700, cicle de música antiga i xocolata

El cicle que recorda el costum del baró de Maldà de combinar aquests dos plaers, l’auditiu i el gustatiu, programa música del Seicento i Setecento italians, a més d’un duet de flautes de bec i percussions històriques que s’inspiraran en La tempesta de Shakespeare, i, finalment, els magnífics Quartets de Telemann.

El primer baró de Maldà, Rafael d’Amat i de Cortada (Barcelona, 1746-1819), tenia dues grans passions: la xocolata i la música. Organitzava concerts al seu palau del carrer del Pi, on des de fa set anys es pretén recuperar el fil històric de l’espai que representa El Maldà.

L’edició d’enguany arrencarà el 10 de novembre amb l’actuació de Sara Cubarsi i Clara Pouvreau, violí i violoncel, respectivament, que adaptaran un programa molt variat de compositors barrocs: Gibbons, Morley, Jenkins, Uccellini, Corelli, Francoeur i Platti.

La setmana següent el conjunt Locus Disperatus –format per Marta Garcia-Cadena, veu; Meritxell Genís, mitja viola; Pepe Luna, llaüt i llaüt guitarrenc, i Oriol Casadevall, viola– interpretarà el programa titulat “Ben che sia antico è molto buono”, una selecció de música del Trecento segons Simone de Prodenzani.

El 24 de novembre serà el torn de Serendipia –integrat per Moisès Maroto, flautes de bec; Rita Rodríguez, flautes de bec, i Pablo Cantalapiedra, percussions històriques– i el concert “Petita tempestat”, inspirat en l’obra La tempesta de Shakespeare i la seva idea de la creació de l’univers.

Finalment, el cicle acabarà l’1 de desembre amb una selecció de la segona sèrie de Quartets del compositor alemany Georg Philipp Telemann, a càrrec del conjunt Pretérito Imperfecto –David Gutiérrez, traverso; Borja Gimeno, violí; Alberto Gómez, violoncel, i Alejandro Fernández, clavicèmbal.

Tots els concerts tindran lloc a dos quarts d’una del migdia al Teatre El Maldà, al número 5 del carrer del Pi de Barcelona.

A fi d’apropar la música als joves, el cicle manté la col·laboració amb l’Escola Municipal de Música Can Ponsic, gestionada per l’Arc, de manera que alguns grups de cambra d’aquesta escola oferiran una breu actuació prèvia als concerts.

Imatge destacada: el conjunt Locus Desperatus (foto d’arxiu)

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El baríton navassenc @CarlesPachon s’imposa al concurs de cant @neuestimmen d’Alemanya i es converteix en el primer cantant català que hi obté el primer premi. Enhorabona!

De l'1 de juliol al 21 d'agost, tindrà lloc una nova edició del @Festival_FeMAP. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/les-illes-balears-territori-convidat-a-l11a-edicio-del-femap-amb-mes-concerts-que-mai-i-a-mes-municipis/

El @Liceu_cat , l' @OrfeoVigata , la Companyia @ElectricaDharma el productor discogràfic Joan Doval i altres entitats musicals, entre les distingides amb la Creu de Sant Jordi de @gencat aquest 2022. Més informació, al nostre web! (Foto: Paco Amate) http://www.revistamusical.cat/el-gran-teatre-del-liceu-i-lorfeo-vigata-entre-les-entitats-distingides-amb-la-creu-de-sant-jordi/

El Gran Teatre del @Liceu_cat ofereix aquests dies "La flauta màgica" de Mozart. "Cal un visionari, un poeta, perquè ens reveli el que tenim davant del nas", diu Abel Miró a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: David Ruano) http://www.revistamusical.cat/critica/la-grandesa-de-descobrir-levident/

Segueix-nos a Twitter