Subscriu-te
,

Benjamin Alard inicia la “integral” per a clave de Bach convidat pel Palau de la Música

benjamin-alard_22028

El clavecinista francès Benjamin Alard, considerat l’hereu del gran Gustav Leonhardt, inicia els propers 9 i 10 d’abril el repte d’interpretar en cinc temporades consecutives la integral per a clavecí sol de J. S. Bach. Aquest jove artista, d’enorme talent i una tècnica depurada, ha estat convidat pel Palau de la Música Catalana per oferir en deu recitals, dos cada any, aquest monument musical, en el marc dels cicles estables que organitza la institució.

Els propers dies 9 i 10 d’abril (20.30 h) a la Parròquia de Santa Anna, Alard oferirà el Concerto italiano BWV 971 (dia 9) i l’Obertura d’estil francès BWV 971 (dia 10), junt amb algunes de les transcripcions que el mateix Bach va fer a partir de la influència de certs estils musicals europeus i de compositors com Marcello, Reinckein o Corelli.

En paraules de Lluís Trullén, que signa les notes del programa d’aquests concerts: “L’obra per a teclat de Bach va esdevenir la sublimació de l’herència musical del passat i mirall per a futures generacions. Malgrat viure sempre dins un àmbit geogràfic alemany, va conèixer l’obra d’autors italians (Vivaldi), francesos (Couperin) i, naturalment, alemanys, com Buxtehude, tot congeniant estils internacionals. Aquesta reunió de gustos exemplificada en concerts, transcripcions per a clave d’obres alienes o pròpies –com la Suite per a llaüt en Mi menor, o la Sonata per a violí en La menor– i un gènere comú basat en la successió de danses anomenat suite, obertura o partita, integren els dos recitals.”

El projecte de llarg recorregut del Palau de la Música Catalana amb Benjamin Alard consta dels concerts següents: les transcripcions (Concert italià i Ouverture française) (2013), El clavecí ben temprat (2014), obres de joventut i didàctiques (tocates, invencions i simfonies, capriccio) (2015), les Variacions Goldberg (i altres variacions, parties, suites i cànons) (2016) i L’art de la fuga (i extractes de l’Ofrena musical i Suites) (2017).

Descarregar PDF

Beethoven i Mahler seran els protagonistes del concert inaugural d'una nova temporada del @palaumusicacat. Més informació, al nostre web! @riccardochailly @FilarmoniScala http://www.revistamusical.cat/riccardo-chailly-i-lorquestra-filharmonica-de-la-scala-inauguren-la-temporada-2022-23-del-palau-de-la-musica-catalana/

Palau Digital publica gratuïtament l’estrena mundial de John Williams que @marctimon va dirigir al @palaumusicacat el 21 de juny de 2021: el 'Preludi' del díptic 'Preludi i Scherzo' per a piano i orquestra, a càrrec de la pianista Gloria Cheng i @OSValles. 📸 Lorenzo Duaso

🏅Los ganadores del Premio Nacional de Música 2022🎶 son:
⚪️En Interpretación: el director y flautista, Jaime Martín por "su indiscutible talento musical"
⚪️En Composición: la creadora Alicia Díaz de la Fuente por “el color y la sutileza tímbrica de sus composiciones”.
¡Bravo!👏

Fins al 9 d'octubre, el @Liceu_cat ofereix 'Don Pasquale' de Donizetti. "Musicalment, aquest 'Don Pasquale' va funcionar força bé", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 David Ruano http://www.revistamusical.cat/critica/un-bon-don-pasquale-actualitzat-per-comencar/

Segueix-nos a Twitter