Subscriu-te

Armida Quartett: Beethoven i Xostakóvitx

Beethoven: Quartet núm. 7, en Fa major, op. 59 núm. 1, “Razumovski”. Xostakóvitx: Quartet núm. 10, en La major, op. 118. Avi, 2016.

La primera peça de la sèrie que Beethoven dedicà al comte Razumoski cap al 1807 és interpretada per l’Armida Quartett amb una determinació encomiable. A la llum de les seves últimes composicions per a conjunt de corda –d’una originalitat desconcertant–, aquesta sèrie, anterior en època, ha pogut ser menystinguda. El conjunt bavarès mostra, però, com la inventiva de Beethoven ja excel·leix al Quartet en Fa major, op. 59 núm. 1, tot donant mostres d’una inspiració d’aires sobrenaturals. L’estructura en quatre moviments és un dels pocs trets convencionals que s’aprecien a priori, ja que el desplegament dels materials, des de la declamació de la melodia inicial, coneix rumbs insòlits. El rigor en l’execució de l’Armida Quartett, que adopta tempi vivaços però de gran naturalitat, revela alhora els secrets de la peça, que es presta a ser gaudida com el primer cop gràcies a la seva força apol·línia, a la radicalitat amb què s’afirma. Des d’una perspectiva contraposada, el Quartet per a corda núm. 10, en La bemoll major, op. 118 de Dmitri Xostakóvitx recorda el patiment del seu autor, desesperat en la seva existència de manifesta submissió. Fins i tot si trobem algun intent d’emancipació, la caiguda és recurrent, els ritmes s’abismen en loop i la melodia no acaba d’enlairar-se. Els tons grisencs es modulen amb una precisió fascinant en la versió de l’Armida Quartett.

 

La soprano nord-americana @SondraRadvan va tornar al @Liceu_cat amb un concert que "semblava dissenyat a mida com a acte de coronació". Llegeix la crítica d'Albert Torrens al web! (Foto: Paco Amate) http://www.revistamusical.cat/critica/el-liceu-corona-radvanovsky/

.@FIMCPeralada i @Fest_Torroella són amfitrions, avui i demà, dels representants dels festivals espanyols associats a @FestClasica. Entre d'altres qüestions del seu futur, l'assemblea decidirà l'acceptació de quatre nous festivals, que elevarien a 40 els socis de l'entitat.

Noa va presentar al @palaumusicacat l'espectacle 'Letters to Bach'. "Tot va ser fet, dit, tocat amb molt de respecte i molt d’afecte", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/bach-a-la-frontera/

El @Liceu_cat va acollir la producció de la 'Bottega d'opera' de @esmuccat, "fruit d’una rocambolesca història de recerca, amb gir historiogràfic inclòs", en paraules d' @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/de-quan-barcelona-era-un-vertader-centre-operistic/

Segueix-nos a Twitter