Subscriu-te

Atenció, sisplau

MARATÓ BEETHOVEN. Diverses formacions. Integral de les Sonates per a violí i piano, violoncel i piano i Trios amb piano. L’AUDITORI. 11 DE GENER DE 2020.

L’èxit aclaparador de públic i de seguiment mediàtic que la Marató Beethoven de l’Auditori de Barcelona ha tingut ens convida a pensar amb optimisme sobre qüestions que sovint valorem amb una mirada més fosca.

– Formar part d’una llarga cua que espera per entrar a una sessió dels Trios amb piano de Beethoven i saber, més tard, que 4.500 persones han passat per la Sala 2 de L’Auditori durant les 14 hores i 9 concerts de Marató.

– Detectar entre el públic una gran quantitat de nens i nenes, també adolescents i joves estudiants, que són capaços de seure i escoltar amb atenció i gaudir, cadascun des de la perspectiva que li ofereix el seu bagatge, d’obres importants del repertori clàssic.

Trio Ludwig. © May Zircus

– Veure als passadissos i a les butaques, o actius a les xarxes socials, músics membres d’altres formacions del país, algunes de les quals estan irrompent amb força en el panorama musical internacional, com el Kebyart Ensemble o el Cosmos Quartet, i que segueixen amb atenció allò que passa al seu entorn.

– Poder gaudir d’interpretacions de primer nivell a càrrec de músics vinculats al país, com els experimentats trios Ludwig i Arriaga i els duos Vera i Claudio Martínez Mehner, Josep Colomé i Enrique Bagaría, i Arnau Tomàs i Kennedy Moretti, i els joves talents que s’estan fent un lloc en el panorama musical nacional, com el Trio Fortuny i els duos Miguel Colom i Víctor del Valle, i Daniel Claret i Àlex Ramírez.

– Trobar els responsables de premsa de L’Auditori atabalats perquè no donen abast per atendre el seguiment mediàtic que ha generat l’acte.

Trio Arriaga. © May Zircus

Tot això són mostres que la música de Beethoven desperta interès en públics de perfils molt diferents, des dels aficionats de qualsevol edat als professionals més destacats. I que ben presentada i comunicada pot mobilitzar milers de persones fins a les butaques de les sales de concerts. La fórmula sembla senzilla de pensar i no s’allunya gaire de la que ofereixen setmanalment desenes d’equipaments del país: música i músics de qualitat. Potser la diferència més significativa és el suport mediàtic que l’acte ha tingut durant la setmana. Una atenció que caldria demanar també per a la quantitat de propostes artístiques i culturals, no només musicals i clàssiques, que setmanalment ens passen inadvertides a fregar dels sentits.

Per acabar, cal recordar-nos que és feina de tots mantenir les sales plenes i és important no fer-ne fora aquells que encara han d’aprendre a ser-hi. Si un infant plora durant un concert i els músics han de deixar de tocar, siguem generosos i no el castiguem amb la nostra censura. Pensem que la foscor l’ha espantat i que encara no sap com manegar aquesta emoció. Esperem pacientment que els seus acompanyants el puguin dur fora de la sala i rebem-lo amb tendresa la propera vegada que es decideixi a entrar.

Trio Fortuny. © May Zircus

La Marató Beethoven ha estat el tret de sortida del Festival Beethoven amb el qual l’Auditori de Barcelona retrà homenatge durant el 2020 a un dels compositors més influents de la música occidental amb motiu del 250è aniversari del seu naixement. El Festival Beethoven s’estendrà tota la temporada i implicarà diversos cicles de la casa, com la Temporada de Cambra, l’OBC, la Banda Municipal, les Jazz Sessions, les Sampler Sèries, els concerts familiars o el Museu de la Música.

Imatge destacada: Josep Colomé, violí, i Enrique Bagaría, piano. © May Zircus

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El baríton bagenc @CarlesPachon ha guanyat el primer premi al concurs de cant @neuestimmen d'Alemanya. Hem parlat amb ell per felicitar-lo per aquest nou èxit. Llegeix l'entrevista al web! (Foto: Besim Mazhiqi) http://www.revistamusical.cat/entrevistes/en-un-concurs-no-competeixes-amb-els-companys-sino-amb-tu-mateix/

'Mariana en sombras' d'Alberto Garcia Demestres es podrà veure el proper 7 de juliol al Petit @palaumusicacat. Més informació, al nostre web! (Foto: May Zircus) http://www.revistamusical.cat/el-petit-palau-acull-lopera-mariana-en-sombras-de-garcia-demestres-amb-escenografia-dalba-g-corral/

El compositor israelià-alemany Dror Binder guanya el 2n Premi Centcelles de Composició, convocat per l’Associació Amics de la Música de Constantí (Tarragonès), amb l'obra “Augen zu, Mund auf!”, que @kebyart estrenarà el proper 28 de juliol. El premi té una dotació de 3.000 €.

Magdalena Kozena i @SirSimonRattle van actuar a la temporada del @Liceu_cat. "El recital va ser bo i va ser aplaudit amb sinceritat, però contingudament", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/el-bon-recital-poc-liceistic-de-kozena-i-rattle/

Segueix-nos a Twitter