Subscriu-te

Capriccio Français celebra una nova Acadèmia d’Estiu a Barcelona

Del 21 al 28 d’agost es va celebrar a Barcelona l’Acadèmia d’Estiu del Capriccio Français, vuit dies dedicats al repertori barroc, amb el suport del Moviment Coral Català i de l’Institut Français, que proposava un taller per a cantaires solistes, així com un taller de cant coral.

Capriccio Français és un conjunt professional que toca amb instruments d’època i que està especialitzat en el repertori barroc. Des de fa vint-i-cinc anys el Capriccio ofereix concerts, conferències, treballs amb cors amateurs i una acadèmia d’estiu que només es va aturar per la pandèmia. Des de fa quasi deu anys l’Acadèmia d’Estiu es fa a Barcelona.

La cita va tenir lloc, com ja és habitual, a la Casa d’Espiritualitat Sant Felip Neri del barri de Sarrià de Barcelona. Durant l’estada els participants d’aquest estiu (nou solistes, dos instrumentistes i vint cantaires) van treballar amb els responsables dels seus tallers i sovint conjuntament, tot posant en comú els coneixements estilístics i preparant el concert final.

Els responsables dels diversos tallers (la majoria amb un currículum espectacular) van ser Hélène Dufour, Muriel Ferraro, Stefano Intrieri, Maarten Koningsberger i Philippe Le Fèvre.

El concert final va tenir lloc dissabte 27 d’agost a l’església de Sant Gaietà de Barcelona, on es van poder escoltar les veus dels joves solistes i del cor tots junts, per separat i amb l’acompanyament del conjunt instrumental.

Van interpretar l’obra per a cor Regina coeli de J-B. Lully i Tristis est anima mea (per a veus masculines) i In monte Oliveti (per a veus femenines) de M-A. Charpentier. Les dues obres que van tancar el concert també eren d’aquest últim compositor francès i s’hi van poder escoltar les veus dels nou solistes que han treballat a l’Acadèmia i del cor. Les obres eren De profundis i Les arts florissants.

Va ser un concert molt interessant i va mostrar el gran treball fet només en una setmana, en què es van aconseguir uns resultats altament satisfactoris. El públic en va sortir content. En acabar el concert, el director de l’Acadèmia, Philippe Le Fèvre, ja va fer la convocatòria per a l’estiu vinent, en què el concert està determinat per al 27 d’agost del 2023 al mateix lloc. Esperem poder-hi ser i confiem en una més gran participació de cantaires de cors catalans… Val la pena!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Parra i Imma Santacreu van actuar al @palaumusicacat dins de @bcnclassics. "Destaca el domini de les credencials estilístiques del llenguatge de Parra i la coordinació amb el compositor", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/el-parra-pianistic-en-estat-pur/

La Fundació Manuel Blancafort va organitzar un concert d'homenatge al @palaumusicacat amb motiu del 125è aniversari del naixement del compositor. "L’obra de Blancafort requereix una mirada atenta", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/reivindicar-manuel-blancafort/

El tenor @DavidAlegret i el pianista Rubén Fernández Aguirre van homenatjar Tomàs Garcés al @palaumusicacat. "Cal celebrar l’originalitat d’aquesta proposta", diu Jaume Comellas a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/un-concert-noucentista/

📌4️⃣Ja pots llegir a @palaumusicacat Digital "Quatre preguntes a... @caroshawmusic", un extracte de l'entrevista a la compositora convidada d'aquesta temporada, protagonista de la nostra darrera portada! 👉 https://www.palaumusica.cat/ca/quatre-preguntes-a-caroline-shaw_1093257

Segueix-nos a Twitter