Subscriu-te

Denis Zhdanov interpreta el Pare Soler

disc Naxos-Antonio Soler-Keybord Sonatas 28-41-Denis Zhdanov

Antoni Soler. Sonates per a piano núm. 28-41. Denis Zhdanov, piano

Naxos, 2014.

El pianista ucraïnès Denis Zhdanov, nascut l’any 1988, es va proclamar guanyador del Concurs de Piano Maria Canals l’any 2010. A més dels diversos concerts i nombroses actuacions que suposa l’obtenció d’aquest premi, el guanyador té l’oportunitat de poder enregistrar amb el segell Naxos un recital en solitari. Denis Zhdanov ha enregistrat catorze de les Sonates d’Antoni Soler, seguint així la integral iniciada per anteriors guanyadors del Concurs, com Martina Filjak (de la núm. 1 a la núm. 15) i Vestard Shimkus (de la núm. 16 a la núm. 27). Aquest pianista ucraïnès afronta, doncs, aquestes Sonates que segueixen l’estil d’Scarlatti i moltes de les quals van ser escrites per a l’infante Don Gabriel, fill de Carles III. Música en què sota una forma bipartida, els encreuaments de mans, les ornamentacions, l’ús de l’acord desplegat (baix d’Alberti), sisenes o terceres donen forma a un entramat d’agilitats i dificultats que Denis Zhdanov resol sense problema. La seva interpretació és nítida, amb un articulat potent, amb un gust pel contrast de les dinàmiques (com és el cas dels que apareixen a la Sonata núm. 38, amb els característics efectes d’eco) o per cercar en la riquesa de les modulacions (tal com succeeix en la Sonata núm. 40). Els jocs imitatius de la Sonata núm. 32, les síncopes tan característiques de la núm. 36 o l’elegància de l’estil galant de la núm. 41 configuren una gran varietat de colors i de recursos que sempre porten el segell inconfusible del compositor. Zhdanov es mostra còmode en la interpretació, elegant i refinat, utilitzant tots els recursos que ofereix el piano modern, però essent curós amb el volum i l’ús del pedal per evitar un excés de ressonància i sonoritat. Una ocasió per tornar a escoltar la trajectòria d’un pianista que es va veure decisivament impulsada pel seu èxit en el Maria Canals de Barcelona i que actualment està realitzant una brillant carrera concertística. Lluís Trullén

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Durant mig any, un grup de recerca de @UniBarcelona ha estat analitzant el sector de la música clàssica a Catalunya per encàrrec d' @ACIMC2. El resultat és un informe inèdit. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lacimc-i-la-ub-presenten-el-primer-informe-sobre-la-situacio-de-la-musica-classica-a-catalunya-2021/

Segueix-nos a Twitter