Subscriu-te

El primer volum de Pere Soto per a guitarra

Pere Soto. Integral de guitarra, vol. 1
Jairo Lozano, guitarra
Ars Harmonica, 2018

Aquest CD permet conèixer algunes de les obres que Pere Soto ha escrit per a guitarra clàssica, amb un llenguatge particular, digne de ser escoltat. Soto és guitarrista, productor, arranjador, compositor…, i tot i que té un catàleg més que considerable d’obra “clàssica”, on és potser més conegut és en l’àmbit del gypsy jazz i del manouche, amb una dilatada carrera a cavall entre Catalunya i Centreamèrica.

Si bé el fet de ser guitarrista li dona un coneixement de primera mà dels recursos i les possibilitats de l’instrument, el cert és que la seva aproximació a la guitarra clàssica depassa de llarg les limitacions d’aquells que escriuen des de l’instrument. Més enllà d’algunes interessants peces incidentals i breus (d’aquelles que mereixerien constar als programes d’estudi dels conservatoris), el CD presenta tres obres de major envergadura. A Fauna rebelde i a Aromas selváticas, Soto hi desenvolupa un discurs flexible i evocador, amb un llenguatge lleugerament àrid que se situa als límits de la tonalitat. A la Suite barroca 2012, Soto hi fa quasi un estudi contrapuntístic de l’instrument. Malgrat beure de l’obra per a llaüt de J. S. Bach –d’on s’intueixen totes les referències–, té el mèrit de no caure mai en arcaismes ni en simples exercicis d’estil barroquitzants.

En aquest primer volum de la seva integral per a guitarra, Soto mostra un discurs de fraseig gens obvi, que Jairo Lozano defensa de manera reeixida. A banda d’un so franc i ric, Jairo Lozano té una tècnica omnívora, capaç de fagocitar les contínues dificultats tècniques que s’intueixen en les partitures, que porten l’instrument (no pas per velocitat, sinó per tractament estilístic) a certs límits d’escriptura. Veurem com continua l’idil·li entre intèrpret i compositor als altres volums que s’intueix que han de venir.

Imatge destacada: el guitarrista Jairo Lozano (captura de pantalla)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Avui us presentem el compositor i pedagog de piano vendrellenc Benvingut Socias Mercadé (1877-1952) de la mà del llibre-disc publicat per l'Arxiu Comarcal del Baix Penedès. Llegeix la crítica d'@AlbertFFlamari1 al web! http://www.revistamusical.cat/critica/descobrint-el-music-vendrellenc-benvingut-socias-mercade/

"Cada projecte que em proposen és un vehicle per arribar a nous llocs. [...] Aprofito qualsevol oportunitat per a incorporar coses noves", diu @RaquelGTomas al 'Perfil de músic' de @miquel_gene. Llegeix-lo al web! (Foto: Lluc Queralt - @Liceu_cat) http://www.revistamusical.cat/raquel-garcia-tomas/

El Primavera @LIFEVictoriaBcn va acabar amb l'homenatge a Carner de @DavidAlegret, "un intèrpret que va seduir amb intel·ligents inflexions de color", diu @AlbertFFlamari1 en la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/carner-i-un-estol-de-compositors-catalans/

La Associació @LiricAND va presentar la sarsuela 'Cecilia Valdés' de Gustavo Roig. "La capacitat de sumar esforços i l’empatia en l’equip base hi són. És obvi que la companyia avança amb pas ferm", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/de-cuba-als-pirineus/

Segueix-nos a Twitter