Subscriu-te

El violí de Tomas Cotik

disc Centaur-Bach-Telemann-Schubert-Piazzolla-Tomas Cotik

Solo

Telemann: Fantasies. J. S. Bach: Suite núm. 3, en Do major. Schubert: Ländler. Piazzolla: Tango-Étude.

Tomas Cotik, violí. Centaur, 2014.

 

El violinista argentí Tomas Cotik posseeix una sòlida formació artística, reafirmada pels seus doctorat per la Universitat de Miami, màster de música per la Univeristat de Freiburg i diploma artístic per la Glenn Gould School de Toronto. Concerts amb Gergiev, Tilson Thomas o Roberto Abbado avalen una sòlida carrera internacional d’un artista que com a musicòleg ha estudiat profundament la música de Schubert, sobre el qual ha realitzat la tesi doctoral. Aquest preàmbul sembla necessari per referir-nos a un violinista que coneix i treballa a bastament la música que passa per les seves mans abans d’interpretar-la.

A l’hora d’afrontar les Fantasies de Telemann i la Tercera Sonata de Bach utilitza un arquet barroc sobre violí modern per apropar-se d’aquesta manera als timbres de l’època, amb un aprofundiment i una bellesa lírica portadors de gran refinament. Si en aquesta música se’ns mostra un intèrpret que cerca la profunditat, en els Ländler de Schubert expressa tot el que significa espontaneïtat. Així, si anys enrere va fer l’enregistrament de la integral de l’obra per a violí i piano de Schubert, ara afronta quatre Ländler que ell mateix va descobrir i que interpreta amb gràcia i subtilesa, tot exposant el ritme ternari d’aquestes danses tradicionals austríaques. Com a cloenda de l’enregistrament, arribem als Tango-Étude de Piazzolla; originàriament escrits per a flauta, Cotik hi ofereix una barreja de lirisme seductor i un virtuosisme sempre controlat. Un violinista amb una sòlida formació acadèmica emergeix en les seves interpretacions personals.  Lluís Trullén

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

En la seva segona visita al @palaumusicacat , @caroshawmusic va estar acompanyada del conjunt @sopercussion. "La seva música porta l’oient a mons sonors innovadors", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/fascinats-per-caroline-shaw-i-so-percussion/

El compositor Joan Just va ser recordat amb un concert a Igualada en l'any del 125è aniversari del seu naixement. Llegeix l'opinió de Jordi Marcé al web! http://www.revistamusical.cat/critica/igualada-reivindica-el-llegat-musical-oblidat-del-mestre-just/

.@palaumusicacat va programar el 'Quartet per a la fi del temps' de Messiaen a càrrec de 4 destacats solistes. "Els músics eren tots primeres figures i el programa el tenien força rodat", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/i-al-final-un-llarguissim-silenci/

Molt contents 🤩 del 3r Premi del Concurs Internacional de Música Rising Stars de Berlin!!! @UniMozarteumSbg #musicacambra #trio 📸@sergipanizo

Segueix-nos a Twitter