Subscriu-te

Eladio Reinón: Misceladio

disc Fundació SGAE-Misceladio-Eladio Reinón

Eladio Reinón

Misceladio

A Sense of Music, 2015

En Misceladio, el saxofonista Eladio Reinón ens proposa un passeig estilístic, a mode de miscel·lània, per les seves referències musicals: el jazz, la música llatina, el flamenc i la música clàssica del segle XX. Acompanyat per tretze músics, amb els quals crea diferents formacions, Reinón presenta nou composicions pròpies i el Countdown de John Coltrane, en les quals, a banda de la diversitat d’estils, descobrim el seu gust per una manera de tocar relaxada, encara que no mancada d’intensitat, i un so net i molt controlat, elements amb els quals ens atrapa i no ens deixa escapar al llarg de tot el disc. La base rítmica, tant en la bateria de David Xirgu com en els sets flamenc i llatí, proposa sempre el contrapunt just a la secció melòdica i harmònica, amb la qual juga a trobar-se i a perdre’s, i brilla en la riquesa tímbrica i en un caminar que mai no abandona el pols. Especialment interessants resulten les composicions en què el saxo de Reinón compta només amb l’acompanyament de la percussió (Misceladio, Carranc i La rumba de milflores), amb les quals sap oferir-nos, a partir d’interessants línies melòdiques, un ric contingut harmònic. En Countdown, el tema més jazzístic del disc, l’interplay dels músics desemboca en moments màgics de trobada. I especialment lluminoses resulten María la Valiente i Caissa, els dos temes latin del disc, que ens conviden no només a escoltar-los, sinó també a ballar. Un disc de gran qualitat musical i, a més, molt divertit d’escoltar. Miquel Gené

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El @Liceu_cat va acollir la producció de la 'Bottega d'opera' de @esmuccat, "fruit d’una rocambolesca història de recerca, amb gir historiogràfic inclòs", en paraules d' @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/de-quan-barcelona-era-un-vertader-centre-operistic/

La darrera producció de @operacatalunya ja és en marxa. "Afrontar 'Aida' és sempre un repte extraordinari, tant pel que fa a la dificultat de producció com per la complexitat interpretativa", diu @m_sancliment a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/aida-celebra-150-anys-amb-una-gira-de-bracet-de-sabadell/

Jordi Savall (.@FundacioCIMA) va oferir aquest dimarts al @palaumusicacat 'La Creació' de Haydn, "una lectura serena, que subratlla la bona factura de l’obra i que compta amb elements excel.lents", diu Albert Torrens en la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/savall-recrea-haydn-al-palau/

Aquesta setmana ha arrencat al @palaumusicacat amb una cita de @bcnclassics: "Els tres músics van sonar com un autèntic trio “estable”, com si tota la vida haguessin tocat junts", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/dos-i-dos-que-fan-tres/

Segueix-nos a Twitter