Subscriu-te

Els primers madrigals de la Península Ibèrica

O Virgen Sancta. Madrigals espirituals. Pere Alberch Vila
In Nomine
Eulàlia Fantova, mezzosoprano
Sergi Casademunt, director
Obres d’Alberch Vila, Maione, Càrceres, Cabezón, Caurroy, Susato, Fletxa el Vell i Pujol
La Mà de Guido, 2016

Més enllà de noms més mediàtics, parlar de viola de gamba a Catalunya és parlar, sobretot, de Sergi Casademunt, que combina com pocs homes al món els talents d’intèrpret i de lutier. Per això qualsevol projecte encapçalat per aquest mestre es mereix tota l’atenció, ja que té garanties de ser fet amb el millor dels criteris i de solvència.

Aquest és el cas del CD O virgen sancta, que presenta en primícia set madrigals de Pere Alberch Vila (1517-1582), considerats el primer testimoni del gènere madrigalesc a la Península Ibèrica. Lamentablement, els madrigals de Pere Alberch s’han conservat de manera fragmentària, en dues col·leccions a les quals falta la veu de tenor, que Sergi Casademunt ha reconstruït.

Eulàlia Fantova és qui s’encarrega de la part vocal d’una música que compta amb el consort de violes de Sergi Casademunt, Anna Casademunt i Marc de la Linde, amb el violone de Xavier Puertas, la percussió d’Iñaki de la Linde, la viola de mà d’Stanislas Germain i l’orgue de Joan Seguí.

Amb bon criteri, els set madrigals d’Alberch Vila que es presenten en aquest enregistrament s’han contextualitzat amb obres instrumentals d’estrictes contemporanis seus, els quals permeten tenir una panoràmica de la subtil diversitat estilística de l’Europa del segle XVI. Malgrat la narrativitat dels madrigals i la veu de Fantova, on el discurs esdevé més eloqüent i pren més volada és en la música instrumental, que el conjunt In Nomine presenta amb una plasticitat, serenor i dicció esplèndids.

Imatge destacada: el conjunt In Nomine amb Eulàlia Fantova

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter