Subscriu-te

Hélène Grimaud: Perspectives

Obres de J. S. Bach, Gluck i Bartók, entre d’altres. Deutsche Grammophon, 2017.

Hélène Grimaud recull en un doble disc moviments de les seves gravacions més recents –com si es tractés d’un resum de fites discogràfiques, de Johann Sebastian Bach a Béla Bartók–, moltes de les quals realitzades en directe. Les peces per a piano sol, en el primer disc, s’inicien amb el Preludi i fuga núm. 6, en Re menor, executat amb una agilitat admirable; mentre que les concertants, de forma similar, s’inauguren amb el moviment d’obertura del Concert per a clavicembal i cordes, BWV 1052. Tota una declaració d’intencions. En efecte, tenen en comú les peces aquí reunides la claredat polifònica, així com una vehemència controlada, que dona peu a un so rodó, espontani i profund. Fins i tot podent-les gaudir aquestes com un fresc –visió panoràmica per diversos compositors i èpoques–, l’oient es queda amb ganes de reubicar els moviments en context i escoltar les composicions íntegres, en el seu format original. Si aquest és el propòsit d’aquesta recopilació, sens dubte l’assoleix! A tall de bis, incorporat al final del segon dels discos (aquell que conté les col·laboracions amb conjunts simfònics de primer ordre, dirigits per figures de l’alçada de Pierre Boulez, Esa-Pekka Salonen, Andris Nelsons o Vladimir Jurowski), cal destacar l’encisadora versió per a piano que Giovanni Sgambatti va fer de la “Dansa dels esperits” de l’Orfeo ed Euridice de Gluck. El pianisme de Grimaud preserva i desentranya el misteri de l’amor impossible, en la declamació d’una melodia que transporta.

Foto destacada: Matt Henneck

 

"Cal entendre el @museumusicabcn com un museu del segle XXI", diu Jordi Alomar, el nou director de la institució, en una de les seves primeres entrevistes. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/entrevistes/nou-director-del-museu-de-la-musica/

Musica Reservata de Barcelona va estrenar al @palaumusicacat la 'Missa' de @JoanMagrane, una obra que "evoluciona en un constant joc de confluències i dispersions dins d'una unitat d’estil", en paraules d' @AlbertFFlamari1. Llegeix la crítica al web! http://www.revistamusical.cat/critica/magrane-missa-escrita-est/

El Mandelring Quartet oferirà aquest diumenge l'estrena mundial del quartet de corda 'Post lucem' de @ferrancruixent a @FIMMarvao (Portugal). L'obra consta de dos moviments contrastats amb al·lusions al 'Quartet op. 133' de Beethoven (Foto: May Zircus)

Serena Sáenz interpreta el rol titular de ‘Lucia di Lammermoor’ en la funció d’aquesta nit al Liceu, en el que suposa un doble debut de la barcelonina: al Gran Teatre i en el rol de Lucia. La soprano @nadinecsierra no podrà cantar a causa d’una indisposició mèdica.

#LuciaLiceu

Segueix-nos a Twitter