Subscriu-te

Impressions de natura

Daniel Blanch i David Alegret. © Korina Kaisershot (foto d’arxiu)
Daniel Blanch i David Alegret. © Korina Kaisershot (foto d’arxiu)

INTÈRPRETS CATALANS. David Alegret, tenor. Daniel Blanch, piano. Impressions de natura. Obres de Franz Schubert, Ludwig van Beethoven, Eduard Toldrà, Francesc Pujol, Joan Lamote de Grignon, Ricard Lamote de Grignon i Francesc Montserrat. PETIT PALAU. 1 DE JUNY DE 2017.

Per Lluís Trullén

El tenor David Alegret i el pianista Daniel Blanch van presentar en un esplèndid recital al Petit Palau peces del seu nou disc, Impressions de natura. A més de suposar el primer enregistrament en solitari del tenor barceloní, el treball d’investigació que tan meritòriament realitza Daniel Blanch ha permès que algunes cançons del nostre llegat vegin de nou la llum després de molts anys de silenci. Si dies enrere comentàvem l’esplèndid treball que va realitzar juntament amb la soprano Júlia Farrés-Llongueras amb les cançons de Rafael Ferrer recollides en l’enregistrament L‘abril és florit, ara hem de tornar a aplaudir aquest nou treball de recerca dut a terme pel pianista i president de la Fundació Joan Manén.

La natura va ser el leitmotiv del recital que el tenor David Alegret i Daniel Blanch van oferir davant un Petit Palau que presentava una bona entrada. Uns lieder de Schubert deliciosos i tan coneguts com An Sylvia, Ganymed o Die Forelle, iniciaven un recital en què la comoditat dels artistes davant d’aquest repertori, la naturalitat en el cant i la fina expressivitat feien que la música del compositor vienès quedés manifestada en tot el seu sentit poètic. Deliciosa també va resultar la interpretació del cicle de lieder A l’estimada llunyana, l’únic cicle de cançons de Beethoven, el qual, com a tal, cal considerar el primer de la història de la música. Una veu com la d’Alegret, idònia per cantar Mozart i Rossini, va adequar-se meravellosament a la música de Beethoven oferint una interpretació plena de sensibilitat i delicadesa. Daniel Blanch, que havia estat esplèndid en Schubert, va expressar idènticament amb Beethoven tot l’aprofundiment interpretatiu que requereix el piano en aquest cicle de lieder.

La segona part va estar dedicada als autors catalans Lamote de Grignon –pare i fill–, Montserrat, Pujol, Toldrà…, una vintena de cançons en què el capvespre, les estacions, la ginesta o les vinyes verdes confegien part de les “Impressions de natura”, un fil conductor que ha propiciat l’enregistrament precisament realitzat al Petit Palau. Bellíssimes melodies com Les aranyes de Joan Lamote de Grignon, plenes de melangia i tristesa, com l’Hivern de Montserrat o d’una captivadora sensibilitat com La ginesta de Pujol podien escoltar-se meravellosament en la veu d’Alegret. El tenor va posar tot el sentit musical de les paraules amb un cant bellíssim en el registre central i que s’enfilava sense problemes a les zones més altes de la tessitura. Els poemes de Maragall, Manén, Apel·les Mestres, Josep Maria de Sagarra, Carner, Garcés…, meravellosament musicats pels nostres compositors, han propiciat unes cançons que esdevenen una joia molt valuosa del nostre patrimoni musical. En paraules de Miquel Desclot al pròleg del CD, un gènere musical víctima de la Guerra Civil que “va quedar irreparablement colgat sota munts de runa”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *