Subscriu-te

La serenata clàssica amb l’Ensemble Dialogui

Quintets per a piano i vents
Ensemble Dialogui
Cristina Esclapez (fortepiano), Josep Domènech (oboè), Lorenzo Coppola (clarinet), Pierre-Antoine Tremblay (trompa) i Javier Zafra (fagot)
Obres de Mozart i Beethoven
Harmonia Mundi, 2018

L’esperit de la serenata clàssica triomfa en aquest disc de l’Ensemble Dialogui, fundat a Barcelona el 2014 per Cristina Esclapez (fortepiano), Josep Domènech (oboè), Lorenzo Coppola (clarinet), Pierre-Antoine Tremblay (trompa) i Javier Zafra (fagot), músics de primera fila que comparteixen passió per la interpretació amb instruments i criteris d’època. El programa del disc reuneix dues partitures magistrals, el Quintet per a piano, oboè, clarinet, trompa i fagot en Mi bemoll major, KV 452 de Wolfgang Amadeus Mozart, del 1784 –el geni de Salzburg considerava que era el millor que havia escrit fins llavors–, i el Quintet en Mi bemoll major, op. 16 que Ludwig van Bethoven va compondre el 1796 seguint el model mozartià (va copiar la instrumentació, la tonalitat i el disseny formal del seu majestuós Quintet, KV 452).

Els músics de l’Ensemble Dialogui recreen l’escriptura perfecta de Mozart, plena de detalls sorprenents, amb virtuosisme, elegància i musicalitat exquisida. El lluïment solista del fortepiano, que és una còpia exacta d’un original Anton Walter fabricat a Viena cap al 1800 i descobert al magatzem d’un antiquari de Barcelona, es gaudeix en el marc d’un diàleg cambrístic natural i fluid que aconsegueix la seva major intensitat expressiva en el meravellós “Larghetto”. En el Quintet, op. 16 de Beethoven, l’encert interpretatiu és total, amb una fusió admirable dels instruments de vent i un major protagonisme del fortepiano, d’una eloqüència i virtuosisme irresistibles. Javier Pérez Senz.

Un disc ideal per gaudir de l’esperit concertant amb plenitud i virtuosisme.

Imatge destacada: Ensemble Dialogui. © Igor Studio

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El compositor @ManelRibera1, l'oboista Cristina Gómez Godoy i la directora @TongRebecca van coincidir a la temporada d' @OrquestraOBC. "Tong va optar per una direcció 'épatant'", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸May Zircus/L'Auditori http://www.revistamusical.cat/critica/una-mirada-al-passat-i-al-futur-de-la-musica-classica/

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Segueix-nos a Twitter