Subscriu-te

Leçons de Ténèbres de Lalande

 

disc HM-lalande-Lesons de tenebres-quina por

Michael Richard de Lalande

Leçons de Ténèbres

Sophie Karthäuser, soprano. Ensemble Correspondances. Dir.: Sébastien Daucé.

Harmonia Mundi, 2015

Amb l’antífona “Oh Mors” s’inicia aquest enregistrament dedicat a l’aprofundiment musical implícit d’una obra com les Lliçons de tenebres de Michael Richard de Lalande. Amb la soprano Sophie Karthäuser com a solista vocal i l’Ensemble Correspondances dirigit per Sébastien Daucé com a grup instrumental, la música de Lalande adquireix la vessant transcendent d’una música colpidora per un aprofundiment del tot adient amb els textos que acompanya.

Un petit conjunt instrumental integrat per dues violes, clavecí, tiorba, llaüt i orgue, així com un petit cor de veus femenines, aporten a la interpretació unes textures refinades ben adients per a aquesta música escrita per als dies de Dimecres, Dijous i Divendres Sants. La veu de la soprano Sophie Karthäuser adopta un gran protagonisme en la interpretació. El refinament que mostra, a tall d’exemple, en “Ecce enim en iniquitatibus” o en “Cor mundumcrea en mi, Deus”, amb una veu plena de flexibilitat, però sense caure en virtuosismes superflus, aconsegueix dotar de l’equilibri just cadascuna de les seves intervencions. I Sébastien Daucé té la capacitat d’atorgar a la versió una atmosfera plena de recolliment, de transcendència i d’acurat refinament estilístic, la qual cosa permet copsar tota la dimensió de les paraules dels textos i d’una música plena de subtilitat i recolliment. Lluís Trullén

 

 

El @Liceu_cat va acollir la producció de la 'Bottega d'opera' de @esmuccat, "fruit d’una rocambolesca història de recerca, amb gir historiogràfic inclòs", en paraules d' @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/de-quan-barcelona-era-un-vertader-centre-operistic/

La darrera producció de @operacatalunya ja és en marxa. "Afrontar 'Aida' és sempre un repte extraordinari, tant pel que fa a la dificultat de producció com per la complexitat interpretativa", diu @m_sancliment a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/aida-celebra-150-anys-amb-una-gira-de-bracet-de-sabadell/

Jordi Savall (.@FundacioCIMA) va oferir aquest dimarts al @palaumusicacat 'La Creació' de Haydn, "una lectura serena, que subratlla la bona factura de l’obra i que compta amb elements excel.lents", diu Albert Torrens en la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/savall-recrea-haydn-al-palau/

Aquesta setmana ha arrencat al @palaumusicacat amb una cita de @bcnclassics: "Els tres músics van sonar com un autèntic trio “estable”, com si tota la vida haguessin tocat junts", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/dos-i-dos-que-fan-tres/

Segueix-nos a Twitter