Subscriu-te

“M & M” Al Palau

PALAU GRANS VEUS. Magdalena Kožená, mezzosoprano. Mitsuko Uchida, piano. Lieder i cançons de Schumann, Wolf, Dvořák i Schönberg. PALAU DE LA MÚSICA. 17 DE GENER DE 2019.

“M & M in Spain and Czech Republic”, amb aquest lema que remet als noms de les dues intèrprets, presenta Magdalena Kožená al seu web la petita gira de tres concerts a Bilbao, Barcelona i Praga, on la cèlebre mezzosoprano txeca va actuar acompanyada per Mitsuko Uchida, una importantíssima pianista solista que rarament actua com a acompanyant de cantants.

El programa va ser dens, llarg, important, sense palla. Va començar amb uns lieder de Schumann bellíssims i infreqüents, les cinc cançons que integren els Poemes de Maria Stuart, op. 135 de Schumann i va seguir amb onze peces molt ben triades del recull Mörike-Lieder d’Hugo Wolf.

A la segona part, Kožená, que sempre es complau a fer d’ambaixadora de la música txeca, va presentar les precioses Cançons d’amor, op. 83 de Dvořák i va cloure l’actuació amb set peces dels Brettl-Lieder, set cançons de cabaret compostes per Arnold Schönberg; per, segons ella, acabar l’actuació amb alguna cosa lleugera i un somriure. Una estranya opinió, perquè si algun somriure poden arrencar els mordaços Brettl Lieder, deu ser ben amarg.

La veu de Kožená és bona, però no és ni extraordinària per bellesa ni prodigiosa per capacitats, és una bona veu, això sí, molt ben utilitzada i convertida per l’experiència, per la saviesa, per l’estudi i per la sensibilitat en un instrument magnífic.

L’aplom i la seguretat interpretativa van omplir la seva actuació d’una comodíssima sensació de tranquil·litat; el treball acurat de concertació amb Uchida feia que tot fluís amb facilitat. La cantant va recórrer els diferents autors del programa aplicant a cada cas un aprofundit coneixement de l’estil.

Mitsuko Uchida, per la seva banda, va saber conservar la distància, va saber acompanyar sense prendre un protagonisme que no tocava, però tanmateix va omplir el seu tocar de subtils matisos, de sensibilitat.

No hi va haver xoc de dives, ben al contrari, hi va haver concertació, concentració i placidesa sense rutina. De la confluència d’M & M, en va resultar un excel·lent concert tranquil.

Imatge destacada: Magdalena Kožená. © Oleg Rostovtsev (2015, foto d’arxiu)

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

La seixantena edició del @ConcursoVinas arriba al final aquest cap de setmana. L'únic finalista català, Gerard Farreras, hi ha obtingut cinc premis extraordinaris. Més informació, al nostre web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/la-soprano-sudcoreana-yewon-han-guanya-la-seixantena-edicio-del-concurs-internacional-tenor-vinas/

L' @AkramKhanLive és aquests dies al @Liceu_cat . "L’equilibri dels llenguatges per explicar aquest conte està molt ben aconseguit", diu @claudiabrubo a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Ambra Vernuccio 2 http://www.revistamusical.cat/critica/el-llibre-de-la-selva-postapocaliptic-dakram-khan/

La pianista @alba_ventura va oferir dos dels primers concerts del Centenari d' @alicia_larrocha. "Traspua calidesa, emoció i una tècnica sublim", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 @JoanManen http://www.revistamusical.cat/critica/alba-ventura-digna-hereva-dalicia-de-larrocha/

El cicle internacional de piano Hammerklavier arriba enguany a la vintena edició. Fundat el 2003 pels Artistes Steinway @carleslama i @SofiaCabruja, del 29 de gener al 24 de maig hi passaran nou valors del piano d’arreu del món. Concerts a @casadeculturagi i Jorquera Pianos.

4

Segueix-nos a Twitter