Subscriu-te

Maurizio Pollini: Brahms Concertos

Maurizio Pollini, piano. Christian Thielemann, director. Staatskapelle Dresden. Deutsche Grammophon, 2016

Maurizio Pollini protagonitza unes interessants versions dels Concerts per a piano de Johannes Brahms, acompanyat amb solidesa pel director Christian Thielemann al capdavant de l’Staatskapelle Dresden. Hi destaca la fidelitat a la partitura i a l’esperit d’aquest peculiar compositor romàntic, que segons alguns autors fou un ferm defensor del gust clàssic. Amb tot, el llenguatge i la contundència en els atacs –a més de la complexitat de l’escriptura, és clar– pertanyen de manera inconfusible a segle XIX. Aquestes interpretacions no es volen trencadores, sinó que sobreabunden en les virtuts més reconegudes del compositor. Com és imaginable, per tant, el Segon Concert és molt més equilibrat, més ben travat segons les pautes clàssiques. El Concert núm, 1, en Re menor, op. 15, en canvi, manifesta en el seu interior una lluita que tot just coneix conciliació, des d’un primer embat tempestuós que el piano perpetua o matisa, en connivència puntual amb instruments (la trompa, per exemple) o seccions senceres de l’orquestra. S’hi aprecia un esforç titànic, el del jove Brahms, per consolidar-se i fer front als gegants del passat –bàsicament Beethoven–, si no encara en l’àmbit de la simfonia, almenys sí del concert. La dupla Thielemann i Pollini il·lustren a la perfecció aquestes ànsies i la seva realització, consumada –com dèiem– en un monument d’inevitable reconeixement com és, ja, el Concert núm. 2 en Si bemoll major, op. 83.

 

 

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Durant mig any, un grup de recerca de @UniBarcelona ha estat analitzant el sector de la música clàssica a Catalunya per encàrrec d' @ACIMC2. El resultat és un informe inèdit. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lacimc-i-la-ub-presenten-el-primer-informe-sobre-la-situacio-de-la-musica-classica-a-catalunya-2021/

Segueix-nos a Twitter