Subscriu-te

Maurizio Pollini: Brahms Concertos

Maurizio Pollini, piano. Christian Thielemann, director. Staatskapelle Dresden. Deutsche Grammophon, 2016

Maurizio Pollini protagonitza unes interessants versions dels Concerts per a piano de Johannes Brahms, acompanyat amb solidesa pel director Christian Thielemann al capdavant de l’Staatskapelle Dresden. Hi destaca la fidelitat a la partitura i a l’esperit d’aquest peculiar compositor romàntic, que segons alguns autors fou un ferm defensor del gust clàssic. Amb tot, el llenguatge i la contundència en els atacs –a més de la complexitat de l’escriptura, és clar– pertanyen de manera inconfusible a segle XIX. Aquestes interpretacions no es volen trencadores, sinó que sobreabunden en les virtuts més reconegudes del compositor. Com és imaginable, per tant, el Segon Concert és molt més equilibrat, més ben travat segons les pautes clàssiques. El Concert núm, 1, en Re menor, op. 15, en canvi, manifesta en el seu interior una lluita que tot just coneix conciliació, des d’un primer embat tempestuós que el piano perpetua o matisa, en connivència puntual amb instruments (la trompa, per exemple) o seccions senceres de l’orquestra. S’hi aprecia un esforç titànic, el del jove Brahms, per consolidar-se i fer front als gegants del passat –bàsicament Beethoven–, si no encara en l’àmbit de la simfonia, almenys sí del concert. La dupla Thielemann i Pollini il·lustren a la perfecció aquestes ànsies i la seva realització, consumada –com dèiem– en un monument d’inevitable reconeixement com és, ja, el Concert núm. 2 en Si bemoll major, op. 83.

 

 

Aquest dijous 21 veurà la llum al @palaumusicacat un nou projecte de l'Associació @JoanManen amb l'objectiu de reivindicar intèrprets catalans del passat. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lassociacio-joan-manen-presenta-el-projecte-interprets-catalans-historics/

"Batega, canta, viu!" és el lema de la nova etapa de @orfeogracienc, que es va presentar aquest cap de setmana. Més informació, al nostre web! (Foto: Antoni Garcia) http://www.revistamusical.cat/lorfeo-gracienc-enceta-una-nova-etapa-artistica-i-de-gestio-amb-el-lema-batega-canta-viu/

Mor als 74 anys la soprano eslovaca Edita Gruberova. Va ser una de les veus més estimades al @Liceu_cat i va anunciar l’any passat la retirada definitiva dels escenaris.

Fundació @operacatalunya enceta temporada aquest dimecres 20 amb un dels títols més populars de Rossini. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/comenca-la-temporada-2021-22-dopera-a-catalunya-amb-il-barbiere-di-siviglia/

Segueix-nos a Twitter