Subscriu-te

Mostrant la feina feta

PRIMAVERA LIFE. Felicity Lott, soprano. Albert Cabero, baríton. Sara Carmona, soprano. Álvaro Carnicero, piano. Gema Hernández, mezzosoprano. Abel Iglesias, piano. Andreu Miret, tenor. Marc Laliga, piano. Beatriz López, soprano. Sara Sarroca, soprano. Claudio Suzin, piano. Montserrat Seró, soprano. Quimey Urquiaga, piano. Cançons per a veu i piano de diversos autors. RECINTE MODERNISTA DE SANT PAU. 28 D’ABRIL DE 2022.

Com a colofó de les masterclasses que, per iniciativa de la Fundació Victoria de los Ángeles, la soprano Felicity Lott va dirigir el 25, 26 i 27 d’abril al Museu de la Música de Barcelona, es va programar al Recinte Modernista de Sant Pau un recital en què la cèlebre soprano britànica, una llegenda del cant, va actuar al costat dels cantants participants en el curs.

En un breu parlament inicial, Marc Busquets, director artístic del LIFE Victoria, va subratllar que el festival, que ja suma deu edicions, és la cara més visible de l’activitat de la Fundació Victoria de los Ángeles, però no l’única, i que la formació de nous artistes també és un dels objectius principals de la Fundació i que amb aquest recital es tractava de mostrar al públic la feina feta en aquest àmbit.

A més de Felicity Lott, van participar al concert fins a cinc pianistes d’acompanyament diferents i set cantants molt joves que estan començant a modelar les seves veus i a construir-se un repertori.

La sessió es va iniciar amb obres franceses, tant del repertori culte amb cançons de Ravel, Debussy o Poulenc, com del popular amb la cèlebre Parlez-moi d’amour, l’obra més coneguda de Jean Lenoir interpretada per Felicity Lott. Després d’una breu excursió a Txaikovski, el programa es va centrar en autors alemanys: Brahms i Mahler, va buscar la seva continuació en el musical amb obres de Noël Coward i Cole Porter i va acabar visitant l’opereta amb el cèlebre “Lippen Schweigen” de La vídua alegre de Lehár.

Tothom havia treballat i a alguns la feina els havia fet més profit i a d’altres menys. No correspon, encara, de fer una crítica de veus d’estudiants que tot just comencen. Ja arribarà. Sí que cal destacar que va quedar clar que s’havia fet molta feina.

Felicity Lott farà setanta-cinc anys d’aquí a pocs dies i en aquests moments té una preciosa veu de gran cantant de setanta-cinc anys, i això vol dir que l’instrument ha minvat molt en les seves capacitats. Un gran artista, però, és molt més que un instrument i, en aquest sentit, Felicity Lott segueix sent una gran artista. Se la veia molt feliç de cantar davant el públic i com que era molt conscient de les seves possibilitats i limitacions, cantava despreocupadament i dominant perfectament la situació. Una delícia.

El millor moment va arribar amb el darrer bis. Tots els participants, pianistes inclosos, cantant de manera coral An die Musik de Schubert. Aquest bellíssim himne a la música va tenir en aquell moment el seu sentit més autèntic.

Imatge destacada: (c) Elisenda Canals – LIFE Victoria.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El compositor @ManelRibera1, l'oboista Cristina Gómez Godoy i la directora @TongRebecca van coincidir a la temporada d' @OrquestraOBC. "Tong va optar per una direcció 'épatant'", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸May Zircus/L'Auditori http://www.revistamusical.cat/critica/una-mirada-al-passat-i-al-futur-de-la-musica-classica/

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Segueix-nos a Twitter