Subscriu-te

Música de ballet francès per l’OBC

disc Naxos-Meyerbeer-Ballet-OBC-Nesterrowicz

G. Meyerbeer. Ballet music from the Operas

OBC. Dir: Patrick Gallois. Naxos, 2013.

J. Massenet. Ballet Music.

OBC. Dir: Michał Nesterowicz. Naxos,  2014.

 

En el marc del conveni entre l’OBC i Naxos, aquest 2014 van sortir al mercat dos CD en els quals la formació senyera del simfonisme a casa nostra van abordar música francesa per a ballet. En dues sessions de gravació, al juny i a l’octubre de 2012, la Barcelona Symphony Orchestra (res –en anglès– de Nacional de Catalunya) es va posar sota les ordres de Michał Nesterowicz i de Patrick Gallois per interpretar obres de Meyerbeer i Massenet, respectivament.

En ambdues gravacions, l’OBC causa bona impressió: les cordes apareixen equilibrades, la percussió és neta i efectiva, els vents (tan requerits per desplegar tota mena d’elements característics en aquestes partitures) sonen amb bon gust i els metalls sonen alhora amb contundència i amb delicadesa.

Potser pel mateix interès de la música com a tal, Nesterowicz extreu més subtileses de l’orquestra que no pas Gallois i presenta una versió agradable de diverses escenes de ballet de les òperes Les huguenots, Robert le Diable, L’étoile du Nord, Le prophète i L’Africaine. En canvi, tot i el seu gust com a flautista, Patrick Gallois no sap extreure tant el suc de l’OBC com Nesterowicz a l’hora d’interpretar els ballets Bachus, Hérodiade, Thaïs i Le Cid, si bé la versió d’aquestes obres de Massenet és digna i perfectament exportable.

No és que cap de les dues versions sigui un prodigi d’aquella finesse que fa que aquesta música pugui ser paladejada sense embafament i sense cap flaire de “patxanga”. Però és que transformar aquesta música en un prodigi de delicadesa a cada compàs està a l’abast de molt poques batutes. Tant de bo que l’OBC pugui tenir-les al capdavant per fer enregistraments d’aquesta índole. Mentre això no sigui així, tant un CD com l’altre faran dibuixar –si no un somriure permanent a l’ànima– sí un bon nombre d’elevacions dels llavis. Josep Barcons

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest cap de setmana, a @auditoribcn, @OrquestraOBC acomiada la temporada i qui n'ha estat director titular els últims set anys, Kazushi Ono. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/kazushi-ono-sacomiada-de-la-titularitat-de-lobc-amb-la-simfonia-resurreccio-de-mahler/

Contents de ser-hi presents amb dos exemplars de la nostra Revista dedicats a Pau Barceló: el 149 (març 1997) i el 375 (gener 2022)!!! Gràcies, @cedocpalau!

El @Corjove va interpretar el 'Requiem' de Fauré en l'últim concert dirigit per @estevenabona al @palaumusicacat. "Va exhibir la seva capacitat per transmetre emoció des de l’elegància i la contenció", diu Jaume Comellas a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/requiem-de-faure-i-per-una-trajectoria/

.@bcnclassics va tornar a dur l'Academy of Saint Martin in the Fields a Barcelona. "El @palaumusicacat va omplir-se del so inconfusible de l’Academy, precís, d’afinació cristal·lina", diu Lluís Trullén en la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/lacademy-of-saint-martin-in-the-fields-perfeccio-impertorbable/

Segueix-nos a Twitter