Subscriu-te

Nachtviolen. Christian Gerhaher. Gerold Huber

Nachtviolen

Schubert lieder

Christian Gerhaher, baríton; Gerold Huber, piano.  Sony, 2014

Es podria dir que hi ha dues maneres ben diferents de cantar lied: l’una, explicant allò que diu el text; l’altra, transfigurant-se en cançó i encarnant allò que el poema i la música plantegen. El baríton Christian Gerhaher, amb un molt bon acompanyament pianístic de Gerold Huber, opta per la primera: fer una narració amb certa distància i equanimitat de les notes escrites per Schubert.

Per això els 76 minuts de bona música que ofereix aquest cantant de veu ben col·locada, dicció amable i elegància natural són una opció magnífica per a aquells que vulguin escoltar un Schubert mesurat, sobri i tranquil. Tenen la garantia que no rebran ensurts ni sobresalts que facin remoure massa les entranyes. Ni tan sols en les inquietants Herbst o Der Zwerg, interpretades amb força, s’hi dibuixa cap torbament emocional excessiu. Aquest Schubert gravat el juliol del 2012, doncs, pot ser un plàcid company de tarda serena de diumenge.

El cedé és un recull de pàgines més o menys conegudes del compositor vienès, majoritàriament de caire ombrívol i nostàlgic, entre les quals la bellíssima Nachtviolen, que dóna nom a l’àlbum. Un àlbum que tot i no presentar cap cicle poètic autònom té un caràcter notablement unitari que permet fer un viatge emocional –sempre reposat– per una bona selecció del millor repertori liederístic.

El @Liceu_cat va acollir la producció de la 'Bottega d'opera' de @esmuccat, "fruit d’una rocambolesca història de recerca, amb gir historiogràfic inclòs", en paraules d' @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/de-quan-barcelona-era-un-vertader-centre-operistic/

La darrera producció de @operacatalunya ja és en marxa. "Afrontar 'Aida' és sempre un repte extraordinari, tant pel que fa a la dificultat de producció com per la complexitat interpretativa", diu @m_sancliment a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/aida-celebra-150-anys-amb-una-gira-de-bracet-de-sabadell/

Jordi Savall (.@FundacioCIMA) va oferir aquest dimarts al @palaumusicacat 'La Creació' de Haydn, "una lectura serena, que subratlla la bona factura de l’obra i que compta amb elements excel.lents", diu Albert Torrens en la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/savall-recrea-haydn-al-palau/

Aquesta setmana ha arrencat al @palaumusicacat amb una cita de @bcnclassics: "Els tres músics van sonar com un autèntic trio “estable”, com si tota la vida haguessin tocat junts", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/dos-i-dos-que-fan-tres/

Segueix-nos a Twitter