Subscriu-te

Otello de Rossini des de Zuric

DVD Decca-Otello-Osborn-Bartoli

Rossini

Otello

John Osborn, Cecilia Bartoli, Peter Kálmán, Javier Camarena, Edgardo Rocha, Liliana Nikiteanu, Nicola Pamio, Ilker Arcayürek. Orchestra La Scintilla de l’Òpera de Zuric. Director: Muhai Tang. Directors d’escena: Moshe Leiser i Patrice Caurier. DVD. Decca. 2015

El mes de març de 2012 es representava Otello de Rossini a l’Òpera de Zuric, amb Cecilia Bartoli com a protagonista indiscutible. Aquesta òpera que Rossini va escriure pensant en la veu d’Isabella Colbran resulta complexa d’interpretar causa de a l’exigència del rol de Desdemona, i per les tres veus de tenor que exigeix. Però un equip vocal amb les veus de John Osborn (Otello), el baríton Peter Kálmán (Elmiro), Javier Camarena (Rodrigo), Edgardo Rocha (Iago) i Liliana Nikiteanu acompanyant Bartoli expliquen l’èxit d’aquesta representació i enregistrament. Ambientada en un saló de classe alta actual, la direcció escènica de Moshe Leiser i Patrice Caurier té en el tema del racisme un aspecte primordial; Otello en un bar d’immigrants o uns servents negres que ni tan sols tenen accés als blancs remarquen de manera summament perspicaç i sentit crític aquesta temàtica. La manca d’elements escènics innecessaris converteixen la veu i el moviment escènic en l’epicentre de l’acció; una taula de billar, una llum de vidre de Murano (única referència veneciana dins l’acció)… són alguns dels pocs elements que podrien arribar a descentrar l’atenció sobre les veus. Bartoli que cantava per primer cop en la seva carrera aquest rol, es mostra magistral en l’ària de la bogeria i en el tour de force que ha d’afrontar en el darrer acte. Amb uns greus profunds i equilibrats, una dicció meravellosa en les agilitats, una capacitat teatral dotada d’una gran força dramàtica i pianissimi sublims, Bartoli és l’ànima d’aquesta òpera que si bé va tenir un gran èxit en el segle XIX, fins a aquestes darreres dècades no ha tornat a emergir del repertori. Fantàstic John Osborn, en la projecció dels aguts i per sobre de tot en el registre central de la veu. El treball del baríton Peter Kálmán, seguríssim en totes les intervencions, i el de Javier Camarena resulten impecables. Una orquestra com La Scintilla, que mostra un gran equilibri i un fraseig elegant sota direcció de Muhai Tang, ajuda en l’espectacular treball vocal del qual emergeix una Bartoli extraordinària. Lluís Trullén

 

 

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Durant mig any, un grup de recerca de @UniBarcelona ha estat analitzant el sector de la música clàssica a Catalunya per encàrrec d' @ACIMC2. El resultat és un informe inèdit. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lacimc-i-la-ub-presenten-el-primer-informe-sobre-la-situacio-de-la-musica-classica-a-catalunya-2021/

Segueix-nos a Twitter