Subscriu-te

Peralada es rendeix a una imponent Lise Davidsen

FESTIVAL DE PERALADA. Obres de Wagner, Brahms, Weber, Strauss, Verdi, Grieg, Kálmán i Gershwin. Lise Davidsen, soprano. Sophie Raynaud, piano. ESGLÉSIA DEL CARME (PERALADA). 4 D’AGOST DE 2022.

Ho té tot!” va ser un dels comentaris més sovintejats en acabar el recital de Davidsen a Peralada, a propòsit d’una cantant esperadíssima al festival empordanès després que, l’any passat, les restriccions a la mobilitat frustressin a última hora una visita llampec entre funcions a Bayreuth, la mateixa fórmula que la noruega ha emprat enguany.

Tot i que Davidsen ja havia debutat a Catalunya en la temporada de l’OBC i a la Schubertiada, aquella i altres cancel·lacions -com l’esperat debut al Palau de la Música-, juntament amb la trajectòria ascendent de la soprano els últims temps, feien preveure un esclat d’emocions a Peralada, com finalment va passar.

I “esclatant” és també un dels adjectius més adequats per descriure l’impacte causat per la veu de Davidsen a l’església del Carme, ja que l’acústica lleugerament reverberant del temple va ser l’únic element que va enterbolir lleugerament les excel·lents prestacions de la soprano noruega -havia passat el mateix, dos dies abans, amb Sonya Yoncheva-. Es va notar ja de bon principi, amb l’ària escollida per iniciar el recital -tan escaient a les circumstàncies-, “Dich teure Halle” de Tannhäuser, i ella mateixa ho va admetre en la primera de diverses intervencions parlades que va oferir al llarg del concert, en anglès, en què es va mostrar feliç i agraïda de poder, finalment, dur a terme l’actuació.

Però si l’impressionat públic deia que la seva veu ho té tot és perquè, a partir de llavors, el programa va esdevenir una demostració de recursos, no tan sols de volum i contundència quan calia, sinó també -i això va ser el més atractiu- de domini del fiato, els reguladors i, en definitiva, tot el mecanisme tècnic, corporal i mental que permet a la cantant donar al seu instrument el matís adequat a cada paraula, cada frase i cada peça. I és que el repertori escollit no es va reduir tan sols a l’òpera ni al repertori germànic: Davidsen va enfilar Wagner -com s’esperava d’ella- amb lieder de Brahms, Strauss i Grieg i àries de Weber, Verdi i Kálmán, per acabar amb Summertime de Gershwin.

El públic, que seguia embadalit i amb silenci sepulcral cadascuna de les seves intervencions, les va premiar una a una amb bravos i ovacions entusiastes. Fins i tot, va semblar demanar i esperar més de les dues propines que va oferir Davidsen: “Vissi d’arte” de la Tosca de Puccini i, novament, una cançó de Grieg.

En la seva última intervenció, la soprano -que va estar acompanyada en tot moment al piano per Sophie Raynaud, que també va patir les dificultats de l’acústica- va assegurar que espera amb ganes el seu retorn a Catalunya, el proper mes de novembre al Liceu. El públic, sens dubte, també.

Imatge destacada: (c) Toti Ferrer.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Un nou festival s'incorporarà a l'oferta musical del país amb l'edició de Pasqua del @FIMCPeralada. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/el-festival-de-peralada-tanca-edicio-anunciant-la-creacio-duna-nova-cita-per-pasqua/

El festival @arenadiverona ha tornat a programar diverses funcions d''Aida' aquest estiu. "L’autèntic protagonista de qualsevol funció d’'Aida' a Verona és el conjunt", diu @alberttorrens2 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 (c) EnneviFoto. http://www.revistamusical.cat/critica/aida-a-verona-un-classic-que-mai-no-mor/

La soprano noruega @LiseDavidsen va debutar a @FIMCPeralada. "'Esclatant' és un dels adjectius més adequats per descriure l’impacte causat per la veu de Davidsen a l’església del Carme", diu @alberttorrens2 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸: Toti Ferrer. http://www.revistamusical.cat/critica/peralada-es-rendeix-a-una-imponent-lise-davidsen/

El @Fest_Torroella va acollir una nova visita d'Il Giardino Armonico. "La formació italiana continua protagonitzant projectes de gran envergadura", diu Xavier Paset a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Martí Artalejo) http://www.revistamusical.cat/critica/il-giardino-armonico-torna-a-torroella/

Segueix-nos a Twitter