Subscriu-te

Seong-Jin Cho: Chopin

Seong-Jin Cho, piano. London Symphony Orchestra. Director: Gianandrea Noseda. Chopin: Balades, Concert per a piano núm.1. Deutsche Grammophon, 2017

Seong-Jin Cho és un dels pianistes orientals que caldrà seguir atentament en el futur. Nascut a Corea del Sud i resident a París des del 2012, on ha seguit la formació amb Michel Béroff, l’obtenció del primer premi a la passada edició del Concurs de Piano Chopin de Varsòvia (any 2015) li ha obert les portes no només a escenaris com el Carnegie Hall o rellevants sales de concerts europees, sinó a tenir un contracte en exclusiva amb el segell discogràfic Deutsche Grammophon. Amb un nivell tècnic impecable, amb una sonoritat brillant i eloqüent, Seong-Jin Cho ofereix una versió majestuosa i elegant del Concert per a piano núm. 1 de Chopin acompanyat per una eficient London Symphony Orchestra dirigida per Gianandrea Noseda.

Una interpretació temperamental, vehement però també dotada d’una alta càrrega emocional de les Balades ens permet escoltar un pianista que ens demostra una qualitat contrastada en les més diverses facetes interpretatives. D’ell ens fascina la tècnica i una musicalitat potser no tan essencial com la de Blechaz (guanyador del Concurs l’any 2005 i un dels més destacats intèrprets de Chopin actualment), però sí dotada d’una forta càrrega emocional i temperamental. Un pianista que denota maduresa, musicalitat desbordant i per sobre de tot un domini dels aspectes tècnics que li permet afrontar les complexitats amb una naturalitat absoluta.

 

 

 

El @Liceu_cat va acollir la producció de la 'Bottega d'opera' de @esmuccat, "fruit d’una rocambolesca història de recerca, amb gir historiogràfic inclòs", en paraules d' @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/de-quan-barcelona-era-un-vertader-centre-operistic/

La darrera producció de @operacatalunya ja és en marxa. "Afrontar 'Aida' és sempre un repte extraordinari, tant pel que fa a la dificultat de producció com per la complexitat interpretativa", diu @m_sancliment a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/aida-celebra-150-anys-amb-una-gira-de-bracet-de-sabadell/

Jordi Savall (.@FundacioCIMA) va oferir aquest dimarts al @palaumusicacat 'La Creació' de Haydn, "una lectura serena, que subratlla la bona factura de l’obra i que compta amb elements excel.lents", diu Albert Torrens en la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/savall-recrea-haydn-al-palau/

Aquesta setmana ha arrencat al @palaumusicacat amb una cita de @bcnclassics: "Els tres músics van sonar com un autèntic trio “estable”, com si tota la vida haguessin tocat junts", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/dos-i-dos-que-fan-tres/

Segueix-nos a Twitter