Subscriu-te

Suma de talent, inspiració i complicitat

Ravel. Jeux de miroirs
Javier Perianes, piano
Orchestre de París
Obres de Maurice Ravel
Dir.: Josep Pons
Harmonia Mundi, 2019

El pianista andalús Javier Perianes i el director d’orquestra català Josep Pons sumen talent, inspiració i complicitat artística en un revelador treball discogràfic consagrat a Maurice Ravel. Com al Jeux de miroirs del títol, el programa posa en perspectiva les versions pianístiques originals de dues obres mestres del compositor bascofrancès –Le tombeau de Couperin i Alborada del gracioso– i les orquestracions respectives.

Gaudim així amb un joc de colors, atmosferes, impressions i energia rítmica que Javier Perianes mostra en les seves versions, gravades el novembre del 2018 a la Sala Unicaja María Cristina de Màlaga. Ho fa amb una combinació de virtuosisme, fantasia i sentit poètic, les mateixes armes subtils que després Josep Pons usa amb equilibri, refinament i fantasia tímbrica al capdavant d’una Orquestra de París en estat de gràcia. I al centre del programa, tot donant coherència i encant especial a la proposta artística, una versió enlluernadora del Concert en Sol major per a piano i orquestra. La qualitat i perfecció tècnica del registre orquestral, realitzat el març del 2017 a la Philharmonie de París, permet gaudir de la sonoritat refinada de l’Orquestra de París amb naturalitat, claredat i gran relleu espacial. Pons recrea la detallista escriptura raveliana amb una neteja i finor en el traç que manté, sense artificis, la lluentor natural i lluminosa de fustes i metalls, l’agilitat i flexibilitat de les cordes i la precisió de la percussió. Hi ha molts moments màgics en el bellíssim “Adagio assai” –la complicitat i sintonia de Perianes i Pons hi és absoluta– i efectes enlluernadors en un “Presto final” impactant. És un dels millors discos de l’any, que enriqueix amb una moderna referència l’abundant discografia de Ravel.

Imatge destacada: Javier Perianes i Josep Pons en una imatge promocional del disc

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El proper 4 de desembre, l' @ACIMC2 organitza una nova jornada d'homenatge a Gaspar Cassadó. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/la-segona-edicio-del-cicle-reinterprets-de-lacimc-reivindica-el-violoncellista-gaspar-cassado/

.@janlisiecki i @viennasymphony van interpretar Mozart i Mahler al @palaumusicacat. "Una execució molt ben planificada", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/una-gran-cinquena-de-mahler-a-palau-100/

.@teatreprincipal va acollir l'estrena de l'òpera 'L'arxiduc' d'Antoni Parera Fons i Carme Riera. "Una partitura per a gran orquestra, d’una contemporaneïtat que no arracona la melodia", diu @RosaMassague a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 César Miralles http://www.revistamusical.cat/critica/parera-fons-i-carme-riera-estrenen-larxiduc/

.@vespresdarnadi va interpretar Händel a la temporada de Música Antiga de @auditoribcn. "Un triomf interpretatiu en què va destacar la capacitat de Dani Espasa per cohesionar veus i grups instrumentals", diu Lluís Trullén a la crítica. Llegeix-la al web!
http://www.revistamusical.cat/critica/emotiva-recreacio-de-la-resurrezione-de-handel-a-lauditori/

Segueix-nos a Twitter