Subscriu-te

Un creuer pel Mediterrani amb Michelangli de final incert

Stefano Russomanno: El concierto
135 pàgines

Fórcola Ediciones. Madrid, 2018

Estiu del 1972. El creuer Renaissance es disposa a efectuar la travessia de Lisboa fins a Venècia. Entre els passatgers del vaixell, el pianista Arturo Benedetti Michelangeli, que té previst fer un concert de cambra en el transcurs del viatge interpretant el Quartet KV 493 de Mozart. Però… una persona exigent i maniàtica com era Michelangeli, ¿voldrà tocar finalment al vaixell?… ¿Accedirà a interpretar en un piano –del qual fa una crítica desmesurada– que no és de la marca que ell sol utilitzar?… ¿S’afanyarà a oferir el que seria el seu primer concert de música de cambra de la seva carrera en les condicions que reuneix un vaixell?… Una novel·la basada en una història real explicada pel musicòleg Stefano Russomanno en què un violinista fictici actua com a narrador d’uns esdeveniments plens d’intrigues.

La presència d’un altre admirador del pianista ens transmetrà, a més de reflexions i diàlegs sobre música, un retrat de la personalitat aristocràtica i distingida del genial Michelangeli, curosament dibuixada amb totes les seves manies, genialitats i tensions que sempre tenien en suspens els organitzadors de concerts, temorosos de la cancel·lació a darrera hora del recital. Russomanno és un admirador del genial pianista i dels seus enregistraments i aquesta veneració queda reflectida en el decurs d’una història que atrapa per l’agilitat i el poder de les paraules. Darrere una història en què no cal ser un entès en música per poder gaudir-ne, s’hi amaguen unes reflexions interessants sobre els intèrprets, sobre la música i la societat, sobre l’exigència màxima per assolir el grau altíssim de bellesa íntimament associat a la figura de Michelangeli.

Imatge destacada: el pianista Arturo Benedetti Michelangeli

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

"Cal entendre el @museumusicabcn com un museu del segle XXI", diu Jordi Alomar, el nou director de la institució, en una de les seves primeres entrevistes. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/entrevistes/nou-director-del-museu-de-la-musica/

Musica Reservata de Barcelona va estrenar al @palaumusicacat la 'Missa' de @JoanMagrane, una obra que "evoluciona en un constant joc de confluències i dispersions dins d'una unitat d’estil", en paraules d' @AlbertFFlamari1. Llegeix la crítica al web! http://www.revistamusical.cat/critica/magrane-missa-escrita-est/

El Mandelring Quartet oferirà aquest diumenge l'estrena mundial del quartet de corda 'Post lucem' de @ferrancruixent a @FIMMarvao (Portugal). L'obra consta de dos moviments contrastats amb al·lusions al 'Quartet op. 133' de Beethoven (Foto: May Zircus)

Serena Sáenz interpreta el rol titular de ‘Lucia di Lammermoor’ en la funció d’aquesta nit al Liceu, en el que suposa un doble debut de la barcelonina: al Gran Teatre i en el rol de Lucia. La soprano @nadinecsierra no podrà cantar a causa d’una indisposició mèdica.

#LuciaLiceu

Segueix-nos a Twitter