Subscriu-te

Vienna

Obres de Mozart, Beethoven i Schubert. Félix Ardanaz, piano. Orpheus, 2017

Nascut a Donostia l’any 1988, cal considerar Félix Ardanaz com un músic versàtil i emprenedor, amb un treball intens i constant que ja li ha valgut nombrosos reconeixements internacionals. Pianista i director d’orquestra format a París, Varsòvia i Londres, l’any 2014 va fundar el segell discogràfic Orpheus Classical, definit per la seva directora artística, Elena Arrieta, com un segell que proposa projectes originals, accessible, que protegeix l’artista i que té una notòria promoció. Després dels enregistraments que Ardanaz va dedicar a Liszt i a compositors del Barroc francès, el pianista presenta una gravació efectuada al Teatro Victoria Eugenia de Donostia el gener del 2016 dedicat a Mozart, Beethoven i Schubert. El seu pianisme delicat i emotiu queda manifestat en la interpretació de l’“Arioso” de la Sonata per a piano KV 282 núm. 4 que W. A. Mozart va compondre en el decurs de la seva estada a Munic l’any 1775. Un piano subtil i equilibrat en la sonoritat que té com a contrapunt una versió apassionada i vehement de la Sonata Waldstein, op. 53 núm. 21 de Beethoven. Temperamental i profundament romàntic, la seva precisió en l’articulat ens fa gaudir plenament d’una de les obres més emblemàtiques del repertori. La complexitat de la Sonata op. 110 núm. 31 rau no només en les dificultats tècniques, sinó també en la concepció musical que cal transmetre. Lectura aprofundida en què la llibertat formal, les exigències contrapuntístiques i el seu sentit reflexiu configuren una complexa ensambladura d’aspectes tècnics i interpretatius que Ardanaz assoleix meravellosament. La delicadesa de l’Impromptu op. 90 núm. 3, seguida del bellíssim número 4 amb les seves baixades d’acords desplegats i l’apassionada part central completen aquest enregistrament del tot recomanable titulat Vienna.

 

 

El compositor @ManelRibera1, l'oboista Cristina Gómez Godoy i la directora @TongRebecca van coincidir a la temporada d' @OrquestraOBC. "Tong va optar per una direcció 'épatant'", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸May Zircus/L'Auditori http://www.revistamusical.cat/critica/una-mirada-al-passat-i-al-futur-de-la-musica-classica/

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Segueix-nos a Twitter