Subscriu-te

Vocalise

Obres de Piazzolla, Villa-Lobos, Vivancos. Núria Rial, soprano. Vuit violoncel·listes de la Sinfonieorchester Basel. Sony, 2018

Vuit violoncels i la veu de Núria Rial ens submergeixen vers un viatge meravellós per la música de Piazzolla, Villa-Lobos, Vivancos i El cant dels ocells en una adaptació del propi compositor i pianista català. Titulat Vocalise, Las cuatro estaciones porteñas que Piazzolla va escriure l’any 1970 són el fil conductor per a les aparicions vocals de la soprano manresana. La veu de Rial, indissociablement vinculada al repertori de la música antiga, ara ens apropa tota la seva delicadesa en una selecta elecció de peces que s’intercalen entre les Estacions presentades per l’adaptació que l’any 2013 en va efectuar el violoncel·lista britànic James, ara interpretades pel conjunt de vuit violoncel·listes pertanyents a l’Orquestra Simfònica de Basilea.

La bellíssima “Aria” de les Bachianas-Brasileiras de Villa-Lobos i dinàmica “Dança” ens mostren una Rial delicadíssima, amb una veu evocadora, suggestiva i elegant que desgrana tota la musicalitat de les partitures. La seva veu sona encara més excelsa en la delicadíssima Vocal ice de Bernat Vivancos. Aquest primer enregistrament mundial ens presenta una obra inspirada en la Pietà de Michelangelo, en què la veu mitjançant un cant melismàtic reflecteix sense paraules una música que brolla com una cançó de bressol plena de sensibilitat. La darrera aparició de Rial arriba amb l’adaptació personal i suggeridora que el compositor barceloní ha realitzat d’El cant dels ocells manifestant tota la delicadesa i expressió indissociable d’aquesta melodia. La veu de Rial és el veritable motor musical de l’enregistrament efectuat a Suïssa el gener del 2017, però el treball dels vuit violoncel·listes resulta idènticament admirable en el seu pas per les Estacions. Versió que si bé pels matisos de colors i timbres respecte de la composició original perd un cert relleu, amb tot copsa tota la suggeridora musicalitat i fortalesa rítmica d’aquesta obra tan representativa del gran compositor de tangos argentí.

 

 

 

 

La seixantena edició del @ConcursoVinas arriba al final aquest cap de setmana. L'únic finalista català, Gerard Farreras, hi ha obtingut cinc premis extraordinaris. Més informació, al nostre web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/la-soprano-sudcoreana-yewon-han-guanya-la-seixantena-edicio-del-concurs-internacional-tenor-vinas/

L' @AkramKhanLive és aquests dies al @Liceu_cat . "L’equilibri dels llenguatges per explicar aquest conte està molt ben aconseguit", diu @claudiabrubo a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Ambra Vernuccio 2 http://www.revistamusical.cat/critica/el-llibre-de-la-selva-postapocaliptic-dakram-khan/

La pianista @alba_ventura va oferir dos dels primers concerts del Centenari d' @alicia_larrocha. "Traspua calidesa, emoció i una tècnica sublim", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 @JoanManen http://www.revistamusical.cat/critica/alba-ventura-digna-hereva-dalicia-de-larrocha/

El cicle internacional de piano Hammerklavier arriba enguany a la vintena edició. Fundat el 2003 pels Artistes Steinway @carleslama i @SofiaCabruja, del 29 de gener al 24 de maig hi passaran nou valors del piano d’arreu del món. Concerts a @casadeculturagi i Jorquera Pianos.

4

Segueix-nos a Twitter