Subscriu-te

Vocalise

Obres de Piazzolla, Villa-Lobos, Vivancos. Núria Rial, soprano. Vuit violoncel·listes de la Sinfonieorchester Basel. Sony, 2018

Vuit violoncels i la veu de Núria Rial ens submergeixen vers un viatge meravellós per la música de Piazzolla, Villa-Lobos, Vivancos i El cant dels ocells en una adaptació del propi compositor i pianista català. Titulat Vocalise, Las cuatro estaciones porteñas que Piazzolla va escriure l’any 1970 són el fil conductor per a les aparicions vocals de la soprano manresana. La veu de Rial, indissociablement vinculada al repertori de la música antiga, ara ens apropa tota la seva delicadesa en una selecta elecció de peces que s’intercalen entre les Estacions presentades per l’adaptació que l’any 2013 en va efectuar el violoncel·lista britànic James, ara interpretades pel conjunt de vuit violoncel·listes pertanyents a l’Orquestra Simfònica de Basilea.

La bellíssima “Aria” de les Bachianas-Brasileiras de Villa-Lobos i dinàmica “Dança” ens mostren una Rial delicadíssima, amb una veu evocadora, suggestiva i elegant que desgrana tota la musicalitat de les partitures. La seva veu sona encara més excelsa en la delicadíssima Vocal ice de Bernat Vivancos. Aquest primer enregistrament mundial ens presenta una obra inspirada en la Pietà de Michelangelo, en què la veu mitjançant un cant melismàtic reflecteix sense paraules una música que brolla com una cançó de bressol plena de sensibilitat. La darrera aparició de Rial arriba amb l’adaptació personal i suggeridora que el compositor barceloní ha realitzat d’El cant dels ocells manifestant tota la delicadesa i expressió indissociable d’aquesta melodia. La veu de Rial és el veritable motor musical de l’enregistrament efectuat a Suïssa el gener del 2017, però el treball dels vuit violoncel·listes resulta idènticament admirable en el seu pas per les Estacions. Versió que si bé pels matisos de colors i timbres respecte de la composició original perd un cert relleu, amb tot copsa tota la suggeridora musicalitat i fortalesa rítmica d’aquesta obra tan representativa del gran compositor de tangos argentí.

 

 

 

 

La @fschubertfilh presenta la seva plataforma digital amb un festival en línia, el Barcelona Autumn Symphony Festival. Del 27 al 31 d'octubre, ofereix cada vespre (20 h) gratuïtament una selecció dels millors enregistraments d'aquesta temporada.

El @PluralEnsemble estrena aquest divendres al Festival Encuentros Sonoros de Sevilla, sota la direcció de @FabianPanisello, l'obra 'Quadern de Haikus (Notes d'un dietari)', per a conjunt de cambra, del compositor @BENETCA, un homenatge a quatre personalitats de la cultura.

L'@orquestraOJC va encetar temporada al costat de la violinista Maya Levy. "L’OJC sabé brillar i mostrar-se intensa, en una lectura de traç ampli i efusivitat lírica", diu @SantiRiu en la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/iniciant-el-vinte-aniversari/

Aquest dimecres i dijous, coincidint amb la setmana del Dia Mundial de l'Òpera, @OBNCreacio organitza unes jornades sobre òpera i intel.ligència artificial a la seu de @sgae_cat.

Segueix-nos a Twitter