Subscriu-te

El Festival de Música d’Alacant acollirà al setembre importants estrenes de compositors nacionals

Birmingham Contemporary Music Group ©Adrian Burrows

La 28a edició del Festival de Música d’Alacant, organitzat per l’INAEM, tindrà lloc del 21 al 29 de setembre amb la participació de l’Orquesta Nacional de España (ONE), la Joven Orquesta Nacional de España (JONDE) i el Birmingham Contemporary Music Group dirigit per Oliver Knussen com a convidats principals. El Festival, que pretén potenciar la creació contemporània, ha programat 56 obres de 46 compositors, 14 de les quals són estrenes absolutes, a més de 17 estrenes a Espanya i 4 obres d’encàrrec a Joseba Torre, Francisco Coll, Mercedes Zavala i César Aliaj. Aquestes estrenes absolutes són obres dels compositors Carles Guinovart, Benet Casablancas, Jorge Sancho, Irma Catalina, Jorge Fernández Guerra, Rosa Ferrer, Javier Martínez Campos, Jesús Villa Rojo, Ramón Lazkano, Thomas Simaku, Adolfo Núñez, Medin Peiron, José Iges i Beat Furrer.

A més de l’Orquesta Nacional de España, la JONDE i el Birmingham Contemporary Music Group, en aquesta edició participaran diverses formacions reconegudes en el camp de la creació musical, com els solistes de l’Ensemble Modern, el Sax Ensemble dirigit per José Luis Temes, el Quartet Diotima o el grup OCAZEnigma dirigit per Juan José Olives.

El Festival també ofereix diverses activitats paral·leles, com les jornades entorn de la promoció de la música contemporània, amb la participació dels directors de la JONDE i el Centro Nacional de Difusión Musical, José Luis Turina i Antonio Moral, i la presència dels periodistes especialitzats Luis Suñén, Jorge de Persia i l’organista Luis Mazorra per analitzar el paper dels mitjans de comunicació en aquesta promoció. Es realitzaran també tres tallers entorn de la tecnologia en la creació musical i sonora a càrrec d’Adolfo Núñez, Juan Andrés Beato, José Bornay i Medin Peiron, a més d’una classe magistral sobre creació i tècnica de la composició musical a càrrec del reconegut compositor britànic Oliver Knussen.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Durant mig any, un grup de recerca de @UniBarcelona ha estat analitzant el sector de la música clàssica a Catalunya per encàrrec d' @ACIMC2. El resultat és un informe inèdit. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lacimc-i-la-ub-presenten-el-primer-informe-sobre-la-situacio-de-la-musica-classica-a-catalunya-2021/

Segueix-nos a Twitter