Subscriu-te

El Liceu coprodueix la nova òpera de John Adams, que arribarà a Barcelona la temporada 2023-24

Antony and Cleopatra és el títol de la nova obra del compositor nord-americà John Adams, encarregada per la San Francisco Opera –on s’estrenarà el proper mes de setembre– amb motiu del centenari de la sala i que coprodueixen la Metropolitan Opera de Nova York, el Teatro Massimo de Palerm i el Gran Teatre del Liceu.

Al Teatre de la Rambla, l’òpera no arribarà fins a la temporada 2023-24 i suposarà l’estrena europea del títol. D’aquesta manera, el Liceu es consolida al circuit mundial de coproduccions del gènere i confirma la seva atenció a la música contemporània i als nous formats.

El llibret d’Antony and Cleopatra, que signa el mateix Adams, s’inspira en el triangle amorós més cèlebre de l’antic Egipte i parteix principalment de l’obra de William Shakespeare amb passatges de Plutarc i Virgili, entre altres textos clàssics, als quals no estalvia el final tràgic.

En el text, també hi participen Lucia Scheckner i la directora d’escena de la producció, Elkhanah Pulitzer, artista vinculada a la San Francisco Opera els últims vint anys, on ha estat ajudant de direcció i reconeguda per les seves propostes atrevides i alhora minucioses, amb un interès especial per unir els llenguatges musical i escènic.

Als 75 anys, John Adams és un dels compositors i directors d’orquestra més reconeguts del món per la seva profunditat d’expressió, la brillantor del so i els temes humanistes de què tracta. Distingit el 2019 amb els premis Erasmus d’Holanda i BBVA Fronteres del Coneixement per a la Música i l’Òpera –als quals cal sumar el Premi Pulitzer, obtingut el 2013–, Adams ha donat suport al projecte del director artístic del Liceu, Víctor Garcia de Gomar, per fer del Teatre un espai de transformació personal i social que inclogui totes les arts a l’entorn de l’òpera.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El compositor @ManelRibera1, l'oboista Cristina Gómez Godoy i la directora @TongRebecca van coincidir a la temporada d' @OrquestraOBC. "Tong va optar per una direcció 'épatant'", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸May Zircus/L'Auditori http://www.revistamusical.cat/critica/una-mirada-al-passat-i-al-futur-de-la-musica-classica/

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Segueix-nos a Twitter