Subscriu-te

John Eliot Gardiner torna al Palau de la Música per tancar el cicle Palau 100 amb música barroca alemanya

El cicle Palau 100 acomiada la seva edició 2021-22 amb el retorn, el proper 8 de juny (20 h) a la sala modernista de John Eliot Gardiner al capdavant del Monteverdi Choir i els English Baroque Soloists. En aquesta ocasió, el director britànic i les seves prestigioses formacions, considerades de les millors del món, oferiran un programa dedicat monogràficament al Barroc alemany, amb motets de Schein i Schütz, fundador de la gran tradició musical germànica que culmina amb J. S. Bach, de qui també s’interpretaran dues peces.

De Heinrich Schütz, considerat el primer gran compositor alemany de la història, iniciador del barroc a centreeuropa, i precursor de la música de Bach i de tot el barroc germànic s’oferiran algunes de les obres del seu corpus de música religiosa, entre les quals les Exèquies Musicals, compostes l’any 1636 per al funeral del príncep Heinrich Posthumus von Reuss.

La música de Schütz conviurà amb Da Jakob vollendet del seu col·lega, coetani estricte, Johann Hermann Schein, que va ser kantor a l’església de Sant Tomàs de Leipzig cent anys abans que Bach.

El concert clourà amb dues peces de Bach. Actus tragicus, una de les dues cantates fúnebres que el kantor de Leipzig va compondre i que crea un clima sonor plàcid, de serenor i de tendresa i el motet fúnebre O Jesu Christ, mein Lebens Licht.

La tasca de John Eliot Gardiner com a fundador i director artístic de les formacions Monteverdi Choir, English Baroque Soloists (EBS) i Orchestre Révolutionnaire et Romantique (ORR) l’ha convertit en una figura clau, tant en el renaixement de la música antiga com en la pràctica de la interpretació històricament informada. Gardiner és convidat habitual de les principals orquestres simfòniques del món, amb les quals dirigeix repertori dels segles XVI al XX, també ha dirigit produccions d’òpera als principals teatres del mon. El seu ampli repertori queda recollit en un ampli catàleg d’enregistraments guardonats amb les seves formacions i altres orquestres capdavanteres amb segells principals i també amb el seu propi segell: Soli Deo Gloria. Té dos premis Grammy i ha rebut més premis Gramophone que qualsevol altre artista viu.

El director anglès manté una estreta relació amb el Palau de la Música iniciada el 1988 amb la interpretació de la Passió segons sant Mateu de J. S. Bach; des d’aleshores s’han viscut, entre d’altres, la commemoració dels 200 aniversari de la mort de W. A. Mozart el 1990 o la integral de les Simfonies de Beethoven el febrer de 2020, un mes abans de l’inici de la pandèmia, en la que va ser la seva darrera actuació al Palau.

El Monteverdi Choir és, des de la seva fundació als anys seixanta del segle passat, un referent del món de la música coral. Mitjançant una combinació de tècnica elaborada, interpretacions històricament informades i una profunda consideració visual de les actuacions, el cor aporta constantment noves perspectives, actualitzacions i dramatúrgies en les seves aparicions arreu del món.

El membres dels English Baroque Soloists, formació formada per Gardiner el1978,  dominen tant les interpretacions de cambra com les simfòniques i operístiques i es caracteritzen per un estil càlid i incisiu que es reconeix a l’instant. Formen una de les principals orquestres d’instruments d’època i han tocat a molts dels espais musicals més prestigiosos del món, com ara la Scala de Milà, el Concertgebouw d’Amsterdam i l’Òpera de Sydney.

Imatge destacada: (c) Richard Termine.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El proper 4 de desembre, l' @ACIMC2 organitza una nova jornada d'homenatge a Gaspar Cassadó. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/la-segona-edicio-del-cicle-reinterprets-de-lacimc-reivindica-el-violoncellista-gaspar-cassado/

.@janlisiecki i @viennasymphony van interpretar Mozart i Mahler al @palaumusicacat. "Una execució molt ben planificada", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/una-gran-cinquena-de-mahler-a-palau-100/

.@teatreprincipal va acollir l'estrena de l'òpera 'L'arxiduc' d'Antoni Parera Fons i Carme Riera. "Una partitura per a gran orquestra, d’una contemporaneïtat que no arracona la melodia", diu @RosaMassague a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 César Miralles http://www.revistamusical.cat/critica/parera-fons-i-carme-riera-estrenen-larxiduc/

.@vespresdarnadi va interpretar Händel a la temporada de Música Antiga de @auditoribcn. "Un triomf interpretatiu en què va destacar la capacitat de Dani Espasa per cohesionar veus i grups instrumentals", diu Lluís Trullén a la crítica. Llegeix-la al web!
http://www.revistamusical.cat/critica/emotiva-recreacio-de-la-resurrezione-de-handel-a-lauditori/

Segueix-nos a Twitter