Subscriu-te

Jordi Savall i Hespèrion XXI interpreten al Palau de la Música variacions i improvisacions del Renaixement i el Barroc

Dimarts que ve, 9 de novembre (Sala de Concerts, 20 h), el violagambista català Jordi Savall, al capdavant del seu conjunt Hespèrion XXI, oferirà al Palau de la Música Catalana, en el marc del Festival Clàssics, el programa Follies, Batalles & Planys. Corresponent també al cicle Palau Fronteres, el concert girarà al voltant de la variació i de la improvisació instrumentals al final del Renaixement i el Barroc, amb músiques d’alguns dels millors compositors del Renaixement, tant d’aquí com de fora, dels quals Savall és especialista. Un concert que proposa emocions intenses a partir d’una gran varietat de recursos purament instrumentals en mans de Jordi Savall, una de les personalitats musicals més polivalents de la seva generació i especialista en música antiga.

El concert inclourà, doncs, aquestes variacions i improvisacions, “pràctiques que foren conegudes com a gloses, disminucions o diferencias, i que normalment es feien sobre temes musicals de llarga tradició”, explica la doctora en musicologia i cantant Aurèlia Pessarrodona. Dins l’àmbit de la dansa s’interpretaran obres de Diego Ortiz, Marin Marais, Gaspar Sanz, Santiago de Murcia, Juan García de Zéspedes, diverses peces de Baltasar Jaime Martínez Compañón que figuren al Còdex Trujillo del Perú i la romanesca Greensleeves to a ground (anònim). Em l’àmbit de pràctiques molt relacionades amb la improvisació a l’àrea anglesa, sobretot al voltant de la lyra-viol, s’interpretaran peces del Musical humors de Tobias Hume i de l’anònim Manchester gamba book, “repertori que Savall ha ajudat a difondre”. I també, al bell mig del concert, el Concert XLIV à deux violes égales, una peça de Tombeau les Regrets de Jean de Sainte-Colombe (el pare), “obra d’enorme intensitat emotiva que serveix d’oasi emocional entre tant de bullici”.

Aquest concert està inclòs en la programació del tercer Festival Clàssics, que se celebra del 5 de novembre al 21 de desembre a Barcelona, i que enguany gira entorn de la ira. El certamen està organitzat per La Casa dels Clàssics, un espai que reivindica la vigència dels clàssics de tots els temps i els divulga en tots els llenguatges i formats possibles, entre un públic ampli, divers i transversal.

Imatge destacada: Jordi Savall. © David Ignaszewski

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Beethoven i Mahler seran els protagonistes del concert inaugural d'una nova temporada del @palaumusicacat. Més informació, al nostre web! @riccardochailly @FilarmoniScala http://www.revistamusical.cat/riccardo-chailly-i-lorquestra-filharmonica-de-la-scala-inauguren-la-temporada-2022-23-del-palau-de-la-musica-catalana/

Palau Digital publica gratuïtament l’estrena mundial de John Williams que @marctimon va dirigir al @palaumusicacat el 21 de juny de 2021: el 'Preludi' del díptic 'Preludi i Scherzo' per a piano i orquestra, a càrrec de la pianista Gloria Cheng i @OSValles. 📸 Lorenzo Duaso

🏅Los ganadores del Premio Nacional de Música 2022🎶 son:
⚪️En Interpretación: el director y flautista, Jaime Martín por "su indiscutible talento musical"
⚪️En Composición: la creadora Alicia Díaz de la Fuente por “el color y la sutileza tímbrica de sus composiciones”.
¡Bravo!👏

Fins al 9 d'octubre, el @Liceu_cat ofereix 'Don Pasquale' de Donizetti. "Musicalment, aquest 'Don Pasquale' va funcionar força bé", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 David Ruano http://www.revistamusical.cat/critica/un-bon-don-pasquale-actualitzat-per-comencar/

Segueix-nos a Twitter