Subscriu-te

La nova temporada de L’Auditori aposta pel retorn del gran simfonisme, la nova creació, un nou cor i igualtat de gènere

L’esperat retorn a la normalitat permet que l’equipament encari el segon capítol del seu relat artístic de tres temporades consecutives iniciat amb la Creació, que continua en aquest cas a l’entorn de l’Amor-Odi i que acabarà la temporada 2022-23 amb el binomi Mort-Retorn.

Més de 400 concerts i 16 estrenes mundials formaran part de la temporada 2021-22, que tindrà com a compositors convidats Bernat Vivancos i Joan Magrané. Com a tals, intervindran en nou programes dels diversos cicles, tant amb obres d’estrena com d’altres que es reposaran. De fet, hi haurà fins a 32 concerts que inclouran obres del patrimoni català, ja siguin històriques o bé estrenes mundials i encàrrecs.

Així, la temporada de l’OBC també inclou estrenes de Miquel Oliu, Enric Palomar o Jordi Cervelló. I en la de la Banda Municipal, de Salvador Brotons i Albert Guinovart. També s’hi interpretaran El amor brujo de Falla i Don Joan de Strauss en les instrumentacions històriques de Joan Lamote de Grignon revisades pel director titular, José R. Pascual-Vilaplana. En total, l’orquestra oferirà 27 programes i 3 concerts al Festival Mozart Nits d’Estiu i farà una gira per Escandinàvia, on oferirà 6 concerts amb música de Saint-Saëns –el Concert per a violoncel amb Pablo Ferrández–, Berlioz i Gerhard, dirigida per Juanjo Mena.

Altres batutes, com Pinchas Zukerman, Alondra de la Parra, Ludovic Morlot, Ilan Vokov, Matthias Pintscher, Nuno Coelho o Anja Bihlmaier es posaran al capdavant dels solistes Sheku Kanneh-Mason, Marco Mezquida, María José Llergo, Patricia Kopatchinskaja, Ian Bostridge, Pierre-Laurent Aimard o Pablo Barragán.

La temporada també commemorarà el 150è aniversari del naixement i els 80 anys de la mort de Serguei Rakhmàninov amb un festival que repassarà les grans obres simfòniques i pianístiques d’aquest autor: els Preludis, els Études-tableaux i la integral de Concerts per a piano amb el pianista Denis Kozhukhin i direcció de Matthias Pintscher i Kazushi Ono i les Danses simfòniques.

Per segon any, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya programa el Festival Mozart Nits d’Estiu, que oferirà tres programes entre el 30 de juny i el 16 de juliol de 2022, amb els directors Trevor Pinnock, Laurence Equilbey i Dani Espasa, i amb els solistes Kian Soltani, Nicola Benedetti i Patricia Petibon.

L’Auditori amplia el seu compromís amb la igualtat de gènere amb la invitació a nou directores i la programació de Lili Boulanger, Sofia Gubaidulina, Andrea Tarrodi, Betsy Jolas, Raquel García-Tomás, Mariona Vila o Kaija Saariaho.

En el capítol d’orquestres i directors internacionals, en coproducció amb Ibercamera i BCN Clàssics, actuaran a L’Auditori l’Orquestra del Mariïnski i les simfòniques de Viena, Düsseldorf i Stuttgart amb els seus titulars: Valery Gergiev, Andrés Orozco-Estrada, Ádám Fischer i Teodor Currentzis.

La Banda Municipal de Barcelona oferirà 26 programes, mentre que la temporada de Música Antiga n’inclourà 12, també a través del festival Llums d’Antiga i el festival Emergents, amb Jordi Savall –que continuarà la integral de les Simfonies de Beethoven–, Dani Espasa i Vespres d’Arnadí –Amadigi di Gaula de Händel, amb Xavier Sabata i Núria Rial–, Ton Koopman i Thomas Dunford, i una atenció especial a l’obra de Carlo Gesualdo.

Pel que fa a la música de cambra, hi destaquen la música vocal de Robert Gerhard amb María Hinojosa i Anna Alàs, la presència de Janine Jansen, Nikolai Lugansky o els quartets Hanson i Casals i novament obres de compositores de diverses èpoques.

La música coral és una de les grans notícies de la nova temporada amb el naixement del Cor de L’Auditori per permetre assolir produccions simfonicocorals de gran nivell, en col·laboració amb altres cors de la ciutat de Barcelona. La nova formació, dirigida per Xavier Pastrana, s’estrenarà amb un projecte de concert i enregistrament de música de Manuel Oltra i també interpretarà La pesta de Gerhard.

El festival Emergents Barcelona tornarà a proposar-se descobrir el talent musical jove i posar-lo al costat de l’OBC i la Banda: hi destaca la directora mexicana Alondra de la Parra, que així debutarà a Barcelona.

El cicle Sampler Sèries presenta 13 concerts, entre els quals un monogràfic Karlheinz Stockhausen a càrrec de l’Ascolta Ensemble, mentre que Sit Back en tindrà 9 i Sessions proposa la revisió que el pianista de jazz Xavi Torres ha fet d’algunes Sonates de Beethoven en format trio i un homenatge a Paco de Lucía ofert per Joan Albert Amargós i una big band integrada per estudiants del Taller de Músics i l’ESMUC.

Finalment, Escenes seguirà fomentant el diàleg entre la música en directe i les arts escèniques, el Projecte Educatiu commemorarà els vint anys amb l’estrena del nou espectacle Tutti fan piu –amb músiques que van de Txaikovski als Beatles– i Apropa Cultura es dedicarà al col·lectiu de la gent gran en situació d’aïllament o dependència.

Durant la temporada 2021-22 es faran una trentena de concerts en streaming que després passaran a formar part del catàleg de L’Auditori Digital, la plataforma digital de l’equipament.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

L'@OrquestraOBC ofereix un concert extraordinari, gratuït i exclusiu pels seus abonats el proper 25 de juny a @auditoribcn. Hi participarà com a solista el violinista Sergei Dogadin i estarà dirigit per Juanjo Mena. El programa serà monogràfic amb obres de Txaikovski.

Fins a 17 concerts, deu d'ells d'artistes que debuten al festival, tindran lloc aquest estiu al @Fest_Torroella. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/el-festival-de-torroella-de-montgri-culmina-la-celebracio-del-seu-40e-aniversari-aquest-2021/

La soprano Carolyn Sampson i @JDELARUBIA van compartir escenari al @palaumusicacat. "Escoltar aquest Àlbum, pensat per ser ofert dins un àmbit domèstic, en una sala de concerts, ha estat un encert", diu Lluís Trullén a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/de-lambit-domestic-a-la-sala-de-concerts/

La música de Schubert i una instal.lació de Chiharu Shiota han conviscut aquests dies al @Liceu_cat. "Després de la sorpresa inicial, hom s’adonava que la lírica no és patrimoni exclusiu d’un timbre vocal", diu Abel Miró a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/el-viatge-hivernal-de-wotan/

Segueix-nos a Twitter