Subscriu-te

L’Orquestra Barroca Catalana enceta una nova temporada de música antiga a l’església de Sant Felip Neri

Aquest diumenge, 3 d’abril (19 h), tindrà lloc el primer dels dos concerts de la setena temporada de música antiga de l’Orquestra Barroca Catalana a l’església de Sant Felip Neri del Barri Gòtic de Barcelona, que es completarà el proper 21 de maig (20.30 h).

Les obres de compositors italians i alemanys del Barroc són els fils conductors dels dos concerts, que estaran dirigits, respectivament i sempre des del violí, per Farran Sylvan James i Manfredo Kraemer.

El primer programa, titulat “Virtuosisme i sentiments. La Itàlia del 1700. Nàpols i Venècia”, inclou obres dels compositors Giuseppe Antonio Brescianello, Antonio Vivaldi, Alessandro Scarlatti i Nicola Fiorenza. D’aquest últim, així com de Vivaldi, s’interpretaran concerts per a flauta amb la col·laboració del solista Tiam Goudarzi. La resta del programa estarà format per simfonies i concerti grossi.

El segon, dedicat principalment a compositors de l’àmbit saxó –amb J. S. Bach, de qui s’interpretarà la Cantata núm. 82 “Ich habe genug”, Händel i Purcell–, també inclourà obres d’Antonio Caldara i Emmanuele d’Astorga. En aquest cas, el títol del concert és “Cants d’amor i esperança” i entre els intèrprets hi haurà la soprano solista Soledad Cardoso.

Tots dos concerts tindran lloc a l’església de Sant Felip Neri, situada a la plaça del mateix nom del Barri Gòtic de Barcelona, un espai idoni, tant per la localització com per l’acústica per acollir concerts com els que, des de fa set temporades, hi organitza habitualment l’Orquestra Barroca Catalana, sota la direcció artística de Santi Aubert.

L’Orquestra Barroca Catalana va néixer l’any 1993 amb la idea de divulgar i recuperar repertori dels segles XVII i XVIII, tant instrumental com operístic i religiós. Els seus membres, majoritàriament residents a Catalunya, són músics especialitzats en interpretació històrica. La formació, que habitualment col·labora amb directors, músics i solistes de prestigi internacional, també es dedica a recuperar i programar obres poc interpretades, d’autors com ara Domènec Terradellas, Francesc Valls, Ferran Sor, Vicent Martín i Soler, Charles Desmazures, Alessandro Scarlatti, Angelo Ragazzi, Emanuele d’Astorga o Manuel i Josep Pla. Ha enregistrat i editat la integral de la música religiosa de Josep i Manuel Pla, per a veu solista i orquestra, gravació que va merèixer el Premi Enderrock Clàssica 2011. El 2016, l’orquestra, de la qual Santi Aubert és el director artístic, inicià una programació pròpia a l’oratori de Sant Felip Neri de Barcelona amb l’objectiu d’oferir quatre programes anuals dedicats a combinar música poc freqüent dels grans compositors barrocs i clàssics, amb obres inèdites o recuperades de músics catalans del segle XVIII.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Beethoven i Mahler seran els protagonistes del concert inaugural d'una nova temporada del @palaumusicacat. Més informació, al nostre web! @riccardochailly @FilarmoniScala http://www.revistamusical.cat/riccardo-chailly-i-lorquestra-filharmonica-de-la-scala-inauguren-la-temporada-2022-23-del-palau-de-la-musica-catalana/

Palau Digital publica gratuïtament l’estrena mundial de John Williams que @marctimon va dirigir al @palaumusicacat el 21 de juny de 2021: el 'Preludi' del díptic 'Preludi i Scherzo' per a piano i orquestra, a càrrec de la pianista Gloria Cheng i @OSValles. 📸 Lorenzo Duaso

🏅Los ganadores del Premio Nacional de Música 2022🎶 son:
⚪️En Interpretación: el director y flautista, Jaime Martín por "su indiscutible talento musical"
⚪️En Composición: la creadora Alicia Díaz de la Fuente por “el color y la sutileza tímbrica de sus composiciones”.
¡Bravo!👏

Fins al 9 d'octubre, el @Liceu_cat ofereix 'Don Pasquale' de Donizetti. "Musicalment, aquest 'Don Pasquale' va funcionar força bé", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 David Ruano http://www.revistamusical.cat/critica/un-bon-don-pasquale-actualitzat-per-comencar/

Segueix-nos a Twitter