Subscriu-te

L’Orquestra de la Schubertíada a Vilabertran clausura el festival aquesta nit

 

L'Orquestra de la Schubertíada l'any passat al Petit Palau, en el concert de presentació a Barcelona

 

Aquesta nit (a les 21 h) es clausura la Schubertíada a Vilabertran amb el concert que ofereix l’orquestra de cambra creada fa quatre anys per tocar exclusivament en el marc del festival i programar obra orquestral i operística de Franz Schubert.

L’orquestra és dirigida pel mestre Antoni Ros Marbà i el concert comença amb l’Obertura per a orquestra de corda, en Do menor de Schubert –“una obra poc coneguda i molt dramàtica”, ens explica Ros Marbà–, continua amb Tres postals il·luminades de Xavier Montsalvatge i Les illuminations de Benjamin Britten –obra amb textos d’Arthur Rimbaud i amb la soprano Marta Mathéu com a solista– i acaba amb la Serenata per a cordes, en Mi major de Dvorák. “És un programa molt eclèctic”, diu el mestre. “Amb l’obra de Montsalvatge hem volgut retre-li homenatge, perquè s’acosta el seu centenari. L’obra de Britten ens permet tenir una solista important, en aquest cas Marta Mathéu, i la Serenata de Dvorák és una obra de resistència.”

Ahir vam assistir al darrer assaig general de l’orquestra, que va tenir lloc a l’ESMUC. L’obra en execució era la Serenata de Dvorák. La formació està integrada per vint músics entre 25 i 30 anys, catalans i espanyols, que formen part o col·laboren en reconegudes orquestres espanyoles i europees, i que es troben un cop a l’any per oferir el concert de cloenda de la Schubertíada. El mestre Ros Marbà, afable i exigent, desenvolupa l’assaig minuciosament. Quan s’acaba, la satisfacció de Ros Marbà és evident. “Estic molt content de l’orquestra perquè és palès que els músics volen fer música col·lectivament i tenen ganes de fer-la. Hi ha un ambient engrescador, propici i especial que no té res a veure amb una orquestra de bolos. Això dóna grans resultats”. La cara de Jordi Roch, president de Joventuts Musicals d’Espanya, també present a l’assaig, no amagava la seva satisfacció. RRMC

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

L' @AkramKhanLive és aquests dies al @Liceu_cat . "L’equilibri dels llenguatges per explicar aquest conte està molt ben aconseguit", diu @claudiabrubo a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Ambra Vernuccio 2 http://www.revistamusical.cat/critica/el-llibre-de-la-selva-postapocaliptic-dakram-khan/

La pianista @alba_ventura va oferir dos dels primers concerts del Centenari d' @alicia_larrocha. "Traspua calidesa, emoció i una tècnica sublim", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 @JoanManen http://www.revistamusical.cat/critica/alba-ventura-digna-hereva-dalicia-de-larrocha/

El cicle internacional de piano Hammerklavier arriba enguany a la vintena edició. Fundat el 2003 pels Artistes Steinway @carleslama i @SofiaCabruja, del 29 de gener al 24 de maig hi passaran nou valors del piano d’arreu del món. Concerts a @casadeculturagi i Jorquera Pianos.

4

📌No t'oblidis de llegir el nostre últim número 378 (gener-abril 2023)!!! 📰 Ara també disponible a BiblioDigital de les Biblioteques Públiques de Catalunya!!! http://iQUIOSC.cat @revistesAPPEC https://biblioteca.ebiblio.cat/info/revista-musical-catalana-00466394

Segueix-nos a Twitter