Subscriu-te

L’Orquestra Simfònica Camera Musicae presenta la seva temporada de concerts al Palau de la Música

Amb el lema “Tocant l’excel·lència”, la temporada 2020-21 –la novena a l’emblemàtica sala modernista– celebrarà el quinzè aniversari de la formació al costat de solistes convidats com Maria João Pires, Ivo Pogorelich, Mischa Maisky i Midori, entre d’altres.

La programació consta de nou concerts –dos dels quals extraordinaris– que han de tenir lloc, si les circumstàncies ho permeten, entre el proper 21 de setembre i el 23 de maig de 2021.

La temporada ha d’arrencar amb una Novena Simfonia, op. 125 de Beethoven amb què l’orquestra completarà la integral de les simfonies del compositor que ha anat resseguint els últims anys coincidint amb el 250è aniversari de la seva mort. Serà amb l’Orfeó Català a la part coral i els solistes Marta Mathéu i Tànit Bono (totes dues tarragonines, com l’orquestra), Marc Sala i Josep-Ramon Olivé, tots sota la direcció del titular, Tomàs Grau.

El 25 d’octubre el pianista Ivo Pogorelich visitarà el Palau per interpretar el Concert per a piano núm. 2 de Rakhmàninov, que l’orquestra completarà amb la Simfonia núm. 4, op. 98 de Brahms. Dirigirà, un cop més, Tomàs Grau, que cedirà la batuta a Andrea Marcon per al concert següent, el 29 de novembre, en què tindrà lloc un nou homenatge a Beethoven amb la interpretació del Triple concert, op. 56 –al costat dels membres del Trio Fortuny– i la Simfonia núm. 4, D. 417 de Schubert.

Tomàs Grau es tornarà a posar al capdavant de l’orquestra i de la pianista Maria João Pires en un concert molt esperat, que tindrà lloc el 22 de desembre i estarà dedicat monogràficament a Mozart, amb la interpretació del Concert per a piano núm. 20, KV 466 i la Simfonia núm. 41, KV 550, “Júpiter”.

El primer concert del 2021, el 9 de gener, repetirà l’exitosa experiència dedicada a John Williams, en aquest cas amb una seleció de bandes sonores del compositor americà que dirigirà Virginia Martínez.

El violoncel·lista Mischa Maisky serà el protagonista del concert següent, el 31 de gener, per interpretar el Concert per a violoncel, op. 104 de Dvořák. L’orquestra arrodonirà el programa amb dues obres de Ravel: la Segona Suite de Daphnis i Chloe i el cèlebre Bolero.

Una altra de les fites destacades de la propera temporada de l’OSCM al Palau de la Música arribarà el 28 de febrer amb el segon dels dos concerts –el dia anterior haurà tingut lloc la mateixa audició al cicle Palau 100– de la Passió segons sant Mateu de Bach que interpretarà l’Orfeó Català –el mateix cor que la va estrenar a Espanya– i solistes de la Filharmònica de Berlín i de l’Orquestra Simfònica Camera Musicae, sota la direcció de Simon Halsey, exactament el dia en què es complirà el centenari d’aquella primera interpretació a l’Estat.

Una altra solista, la violinista Midori, serà el reclam del concert del 26 d’abril, amb un programa format pel Concert per a violí i orquestra, op. 77 de Brahms i La consagració de la primavera d’Stravinsky, sota la direcció de Tomàs Grau, mentre que tancarà temporada, el 23 de maig, Salvador Mas dirigint el Requiem de Mozart, en la versió que ell mateix va encapçalar ara fa dos anys amb el Cor Francesc Valls i la mateixa orquestra, en aquella ocasió en un concert a la catedral de Barcelona.

Aquesta és la temporada preparada per l’Orquestra Simfònica Camera Musicae “fruit del treball dels dos últims anys” –segons el que va explicar en roda de premsa Tomàs Grau–, i la seva voluntat és poder oferir-los en les dates programades. Si les condicions no ho permeten, ja sigui per la regulació sobre l’assistència de públic o bé sobre la feina dels músics, la formació els ajornarà abans de cancel·lar-los. En aquest cas, les entrades adquirides per a les dates previstes continuaran sent vàlides, però també s’oferirà l’opció del reemborsament dels diners.

Així mateix, l’orquestra està pendent de saber si podrà dur a terme alguns projectes previstos aquest estiu, tot i que malauradament ha hagut de cancel·lar el tram final de la temporada actual. La formació s’ha vist obligada a fer un ERTO per al seu equip d’administració i de moment té la plantilla de músics –la majoria pertanyent a una generació entorn dels 35 anys i, en paraules del seu director, entre els més ben preparats del moment– a casa i sense ingressos, ja que cobren per projectes.

Tant les localitats com les diverses fórmules d’abonament per a la temporada 2020-21 de l’Orquestra Simfònica Camera Musicae al Palau de la Música ja són a la venda.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *