Subscriu-te
,

Palau 100 presenta una nova temporada compromesa amb l’excel·lència, la música simfònico-coral i els grans artistes del moment

Palau 100, el cicle estrella de la Fundació Orfeó Català-Palau de la Música, presenta dotze concerts (dos dels quals fora d’abonament) amb la presència de les grans figures de la clàssica del panorama internacional, però amb una personalitat pròpia que enguany fa una proposta més coral que mai i que, atent la sostenibilitat, estableix lligams amb els artistes tot creant complicitats i residències.

Obrirà la temporada el 19 d’octubre la versió del Requiem de Mozart que oferirà l’Ensemble Pygmalion sota la direcció del seu titular Raphäel Pichon. Formació i director emergents, coneguts de la casa, destaquen pel seu enfocament dels programes i el seu acostament historicista de les interpretacions. Al Palau oferiran una versió particular de l’obra de Mozart que inclourà alguns fragments de la litúrgia gregoriana com In paradisum i altres obres del compositor.

El 26 d’octubre, la London Symphony Orchestra i el seu nou titular, Antonio Pappano, oferiran amb un programa amb diversos al·licients. D’una banda, la interpretació del poema simfònic Així parlà Zaratustra de Strauss, escrit el 1896 i inspirat en l’obra del mateix títol de Nietzsche. Un altre al·licient serà l’actuació de la pianista germano-japonesa Alice Sara Ott, qui al costat de l’orquestra oferirà el Totentanz de Liszt. I, finalment, el concert inclourà la interpretació d’una obra de la britànica Hannah Kendall, encàrrec de l’orquestra.

El 21 de novembre, Palau 100 convida l’Orquestra Nacional de Lió i el seu titular, Nikolaj Znaider, a col·laborar amb el Palau de la Música arran de la recent entrada de l’Auditori de Lió a l’organització ECHO. Zukerman interpretarà el Concert per a violí d’Elgar. El concert es completarà amb la Primera Simfonia de Brahms, tot un cim del repertori simfònic romàntic.

El 21 de desembre, ja en plenes dates nadalenques, la directora francesa Laurence Equilbey es posarà al capdavant de la seva formació Accentus, un dels cors professionals més reconeguts a nivell internacional, per dirigir amb l’Insula Orchestra El Messies de Händel amb quatre solistes vocals entre els quals destaca la soprano Louise Alder i el tenor Stuart Jackson.

Obrirà el 2024, concretament el 22 de gener, l’Orquestra Filharmònica de Dresden, que en aquesta ocasió estarà dirigida per Pablo González. El concert presentarà també el pianista suís Francesco Piamontesi que interpretarà el Concert per a piano núm. 25 de Mozart. Per la seva banda, l’orquestra en solitari oferirà el poema simfònic Mort i transfiguració de Strauss, i l’”Adagio” de la Desena Simfonia de Mahler, una de les obres més renovadores i properes a l’avantguarda vienesa de músics com Schönberg i Berg.

Els dos concerts amb el Balthasar Neumann Chor & Ensemble (13 i 14 de febrer) seran  la culminació de la residència artística que les formacions fundades i liderades per Thomas Hengelbrock faran a Barcelona durant la setmana anterior als concerts. Un dels projectes més emblemàtics de la temporada permetrà que els membres de les formacions s’estableixin i interactuïn amb la ciutat de Barcelona mitjançant assajos oberts, concerts de cambra a institucions amb caràcter solidari i pedagògic i un treball exhaustiu amb l’Orfeó Català i el Cor de Cambra. Formacions que, per a aquest projecte, es dividiran en dos grups per poder treballar les dues obres simfònico-coral que s’oferiran en els concerts: Un requiem alemany de Brahms i la Simfonia núm. 2, “Lobgesang” de Mendelssohn, obres cabdals del romanticisme alemany. Els concerts de Barcelona aniran seguits d’una sortida internacional a Hamburg, on l’Orfeó Català i el Cor de Cambra actuaran per primera vegada amb les formacions alemanyes a la Laeiszhalle i a l’Elbphilharmonie, amb el mateix repertori que al Palau.

L’estreta relació entre John Eliot Gardiner i les seves formacions amb el Palau de la Música continuarà el 18 de març amb l’oratori bíblic Israel a Egipte, de Händel. I el 22 d’abril, Gardiner tornarà al Palau com a director convidat de la Philharmonia Orchestra de Londres i amb un programa eminentment romàntic: l’obertura Otel·lo de Dvorák i la seva Simfonia núm. 6. El concert comptarà amb el violoncel·lista canadenc Jean-Guihen Queyras, habitual de les temporades del Palau, que serà el solista del Concert per a violoncel de Schumann.

Per primera vegada, Los Angeles Philharmonic actuarà amb el seu titular, Gustavo Dudamel, al Palau. Serà el 28 de maig de 2024 amb un programa que inclou la Fanfara olímpica de John Williams i la Simfonia núm. 9, “del Nou Món” de Dvorák. La jove violinista espanyola María Dueñas interpretarà el Concert per a violí de la compositora mexicana Gabriela Ortiz, escrit per encàrrec de l’orquestra i estrenada precisament per Dueñas a Los Angeles.

Dins l’acord de col·laboració entre les institucions musicals de Barcelona, i en un concert fora de l’abonament, l’OBC visitarà el Palau de la Música per interpretar, l’1 de març, amb el Cor Jove de l’Orfeó Català La Creació de Haydn, amb tres solistes de gran nivell com son la soprano Jone Martínez, el tenor Jorge Navarro i el baix-baríton José Antonio López. El concert serà també el debut a la sala de modernista de la directora convidada de l’OBC, la polonesa Marta Gardolińksa.

Ja fora de l’abonament, el 19 de març, el baríton tirolès André Schuen debutarà al Palau amb un programa que té com a obra central els lieder orquestrats Des Knaben Wunderhorn de Mahler, en una reducció instrumental de Klaus Simon. Aquest concert comptarà amb la col·laboració de l’Ensemble de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana i l’actuació de la directora Anna Sułkowska-Migoń, guanyadora del concurs de directores d’orquestra La Maestra l’any 2022. El concert inclourà també l’Idil·li de Siegfried de Wagner.

Imatge destacada: (c) Guillem Roset/ACN.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter