Subscriu-te

Primera edició del cicle Música al Claustre, a l’Institut d’Estudis Catalans

D’equerra a dreta: Adolf Pla, Romà Escalas, Lídia Pujol, Albert Guinovart, Montserrat Gascón, i Oriol Rossinyol i Berta Ribé, del Museu de la Música

L’Institut d’Estudis Catalans i el Museu de la Música organitzen el primer cicle de Música al Claustre, que tindrà lloc els mesos de juliol i setembre al claustre barroc de la Casa de Convalescència, seu de l’Institut. Amb aquesta nova iniciativa es vol recuperar la tradició musical entre les activitats de les antigues acadèmies de Barcelona. El cicle, no concebut com un festival d’estiu, consta de dos concerts el mes de juliol i dos concerts el mes de setembre, i destaca per la col·laboració amb el Museu de la Música, que posa a disposició dels intèrprets alguns dels valuosos instruments de la seva col·lecció.

La cantant Lídia Pujol inaugurarà el cicle amb un concert titulat “Les veus del català” el proper dijous 5 de juliol, a les 21.30 h. La cantant, acompanyada de Pau Figueres a la guitarra i Miquel A. Cordero al contrabaix, interpretarà cançons tradicionals dels Països Catalans, tant de la tradició trobadoresca com de la popular.

El segon concert –el 19 de juliol– tindrà com a protagonista la guitarra, en un duo format per Stefano Grondona i Laura Mondiello, que interpretaran obres d’Albéniz, Falla, De Torres, Mozart i Mendelssohn en transcripcions del guitarrista català Miquel Llobet i amb guitarres d’Antonio de Torres i Manuel Ramírez, provinents del Museu de la Música.

El 6 de setembre, el conjunt barroc format per Montserrat Gascón (traverso), Josep Borràs (fagot) i Heidi Tsai (clavicèmbal), interpretaran obres de J. Stanley, G. P. Telemann, C. Ph. E. Bach, A. Stamitz i J. Ph. Rameau. Aquest concert té la particularitat de comptar, novament, amb dos instruments del fons del Museu de la Música de Barcelona. D’una banda, la flauta de vidre de Claude Laurent, datada el 1839 i provinent de París; i de l’altra, un baixó, també de la col·lecció del museu. La flauta de vidre, concretament, és un instrument veritablement únic, ja que Claude Laurent és l’únic constructor d’aquesta modalitat de flauta i aquest exemplar és l’únic que presenta un bon estat de conservació i que, per tant, es pot tocar. Les flautes de vidre estan fetes de vidre de Murano i amb mecanisme de plata, conserven millor l’afinació i algunes eren pràcticament joies (estaven decorades amb pedres precioses) que s’oferien als sobirans dels països europeus.

Per cloure el cicle, el 20 de setembre, un concert de la formació de trio clàssic constituït per Albert Guinovart (piano), Sergi Alpiste (violí) i Oriol Aymat (violoncel). La formació interpretarà el Trio núm. 2 en Mi bemoll major de Franz Schubert i el Trio en La menor de P. I. Txaikovski. Albert Guinovart tocarà amb el piano Erard que va pertànyer a Xavier Montsalvatge i enguany conserva el Museu de la Música.

Paral·lelament al cicle Música al Claustre, el Museu de la Música acull quatre sessions –el 8 i 15 de juliol, a les 12 i 13 h– del concert comentat amb obres de Frederic Mompou. El pianista Adolf Pla hi interpreta dos reculls de Mompou: Suburbis (1916-17) i Paisatges (1942-60) en el piano que havia pertangut al compositor, també sota la tutela del Museu de la Música de Barcelona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *