Subscriu-te

Verdi i Wagner, nucli temàtic i estètic de The Shopping Night Barcelona 2013

Compres, oci i cultura, enguany commemorant el bicentenari de Verdi i Wagner és la proposta de The Shopping Night Barcelona 2013. En aquesta imatge: passejants i ambient al passeig de Gràcia en l’edició 2012
Compres, oci i cultura, enguany commemorant el bicentenari de Verdi i Wagner és la proposta de The Shopping Night Barcelona 2013. En aquesta imatge: passejants i ambient al passeig de Gràcia en l’edició 2012

L’òpera s’ha convertit en l’eix temàtic de la quarta edició de The Shopping Night Barcelona 2013 (TSNB), que tindrà lloc el proper 28 de novembre al passeig de Gràcia i carrers adjacents. Amb motiu del bicentenari del naixement dels compositors operístics Giuseppe Verdi i Richard Wagner, l’esdeveniment comercial i turístic que combina moda, gastronomia, cultura, art i oci, farà servir com a leitmotiv d’aquesta nit comercial alguns dels llocs comuns de l’obra dels dos compositors, concebuda per al gran públic.

The Shopping Night Barcelona 2013, en col·laboració amb grans institucions culturals com el Gran Teatre del Liceu i l’Auditori de Barcelona, vol retre un homenatge particular a Verdi i Wagner, i ho farà traient l’òpera al carrer, tot convertint el passeig de Gràcia i els més de 100 establiments que hi prenen part oberts fins a la matinada en un curiós escenari per a peces tan conegudes com “La marxa triomfal” d’Aida de Giuseppe Verdi i la “Cavalcada de les valquíries” de Richard Wagner. The Shopping Night Barcelona comptarà, a més, amb una padrina d’excepció: Montserrat Martí, cantant d’òpera i filla de Montserrat Caballé.

D’altra banda, la gastronomia tornarà a ocupar un lloc molt destacat en les activitats d’aquest esdeveniment comercial i turístic, amb la presència de tres espases de la cuina catalana i espanyola com són Carme Ruscalleda, que oferirà al costat del seu fill Raül Balam –a peu de carrer davant de l’hotel Mandarin, que acull el seu restaurant Moments– un brou reconfortant que han anomenat Dashi de Romesco. Carles Gaig oferirà, per la seva banda, un menú operístic inspirat en La Traviata, en col·laboració amb Formatges de Suïssa, a partir de diferents varietats suïsses de formatge. Finalment, Martín Berasategui (amb restaurant a l’hotel Comtes de Barcelona) presentarà platets simbòlics amb fins solidaris.

A més, amb la voluntat d’estar al costat dels artistes contemporanis, The Shopping Night Barcelona col·labora des de la seva passada edició amb artistes perquè il·lustrin el cartell de l’esdeveniment. Així, aquest 2013 l’artista escollit és el reconegut fotògraf Jaume de Laiguana i el seu model és el showman José Corbacho.

The Shopping Night Barcelona és un projecte que ha aconseguit crear una experiència exclusiva de compres i lifestyle nocturn en un dels emplaçaments més singulars de Barcelona: el passeig de Gràcia. Més de 40.000 persones van ser testimonis el 2012 d’una nit en la qual els assistents poden comprar fora de l’horari habitual als establiments adherits i a més poden gaudir de les diverses opcions d’oci i activitats planificades. L’objectiu principal del projecte és, un cop més, dinamitzar el comerç de la zona i posicionar Barcelona com a referent innovador en els sectors de la moda, l’oci la cultura i la restauració.

The Shopping Night Barcelona és una iniciativa privada organitzada per Amperson Consulting. La TSNB està promoguda institucionalment per l’associació Amics del Passeig de Gràcia i el projecte té el suport de l’Ajuntament de Barcelona i diferents entitats i col·laboradors com a impulsors.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *