Subscriu-te
,

X Festival de Música Religiosa de Vic

Masaaki Suzuki (al centre de la imatge) i el prestigiós Bach Collegium Japan. © K. Miura
Masaaki Suzuki (al centre de la imatge) i el prestigiós Bach Collegium Japan. © K. Miura

El X Festival de Música Religiosa de Vic porta La Fura dels Baus, Masaaki Suzuki amb el Bach Collegium Japan i la contralt Ewa Podleś, en l’únic festival d’aquestes característiques a Catalunya.

La capital osonenca consolida en la desena edició el Festival de Música Religiosa de Vic, que rep l’ajut del BBVA, i tindrà lloc entre el 21 de març i el 20 d’abril de 2014, coincidint amb el calendari de Quaresma i Setmana Santa. El Cicle de Música Religiosa va néixer de la iniciativa personal del mossèn Josep Maria Riba, amb la intenció original de donar a conèixer la música religiosa en el marc patrimonial de Vic –que té un important Museu Episcopal d’art religiós–, en col·laboració amb les parròquies de la Pietat, el Carme i Sant Domènec de la mateixa ciutat. Des del seu origen l’obra social de Caixa Manlleu (i més tard Unnim) va tenir cura –fins ara– del cicle de música religiosa, en col·laboració amb l’Ajuntament vigatà i el Centre d’Arts Escèniques d’Osona L’Atlàntida de Vic.

En aquesta desena edició, el BBVA –que aplega l’obra social de Caixa Manlleu– s’ha unit al projecte amb la voluntat de consolidar-lo i ampliar-ne l’impacte al territori. L’Atlàntida de Vic acull una gran part dels concerts, si bé també n’hi haurà a l’església de la Pietat, al Museu Episcopal i a la Biblioteca de Catalunya de Barcelona, que acollirà la inauguració.

Temptacions, videoperformance de La Fura dels Baus. © Xavier Costa “Sora”
Temptacions, videoperformance de La Fura dels Baus. © Xavier Costa “Sora”

El Festival de Música Religiosa de Vic començarà, doncs, aquest divendres, 21 de març, amb l’estrena d’un espectacle de La Fura dels Baus, Temptacions (videoperformance), a la Biblioteca de Catalunya (Barcelona). Una proposta de format íntim en què la música, el so i les imatges es fusionen per reflexionar sobre l’èxit i el fracàs, més enllà de la dimensió transcendent o espiritual del context religiós en què s’emmarca el concepte de temptació i pecat. L’obra gira al voltant de la Història del soldat d’Igor Stravinsky, en una adaptació electrònica de Miki Espuma i l’actuació de Vanessa Papa en una escenografia mòbil de David Cid.

El diumenge 23 de març, Masaaki Suzuki i el prestigiós Bach Collegium Japan arribaran a L’Atlàntida de Vic per exposar la seva versió de la Passió segons sant Joan, un dia abans de l’actuació al Palau de la Música Catalana de Barcelona, en el cicle Palau 100. Una versió amb les veus solistes dels experimentats Gerd Turk, Peter Kooij, Joanne Lunn i Damien Guillon, entre d’altres, acompanyats d’una de les formacions més sòlides en la interpretació barroca de Bach dels nostres dies.

El divendres 4 d’abril tindrà lloc l’actuació del conjunt de violes de Sergi Casademunt amb Els madrigals de Pere Alberch Vila (compositor natural de Vic), a l’església de la Pietat. Els madrigals de Pere Alberch Vila van ser editats a Barcelona el 1560 i, junt amb els de Joan Brudieu, són els únics exemples de música impresa a Catalunya que se’n conserven. El dissabte 12 d’abril, vigília de Rams, tindrà lloc un concert amb alumnes del Conservatori de Música de Vic, amb una fanfara prèvia en comunió amb els campanars de la catedral i l’església de la Pietat de la localitat osonenca.

La formació Obsidienne
La formació Obsidienne

Dimecres Sant, 16 d’abril, l’església de la Pietat acollirà “Le concert celeste”, programa de música polifònica a càrrec d’Obsidienne, una de les rares formacions del món que restitueix en concert les tècniques antigues d’improvisació polifònica, i així basteix autèntiques catedrals sonores. Dissabte Sant, 19 d’abril, un grup de cambra del Conservatori de Vic oferirà al Museu Episcopal una sèrie de breus intervencions musicals de música antiga, en un concert itinerant en diversos espais del museu.

El festival es clourà el diumenge de Pasqua, amb el recital de la contralt polonesa Ewa Podleś, que acompanyada per Karina Azizova al piano oferirà les Cançons i danses de la mort de Modest Mussorgski, en un concert únic a l’Estat. El concert serà a la Sala Joaquim Maideu de L’Atlàntida de Vic, a les 18 h.

La contralt polonesa Ewa Podleś. © Andrzej Świetlik
La contralt polonesa Ewa Podleś. © Andrzej Świetlik

Les entrades tenen un preu ajustat que va dels 8 euros del concert de Rams, als 28 euros del recital d’Ewa Podleś, i dels 48 a 54 euros de la Passió segons sant Joan amb Masaaki Suzuki i els 14 euros de l’espectacle de La Fura dels Baus. També es poden adquirir abonaments, amb preus de 93 a 123 euros.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *