Subscriu-te

Cantaires i acròbates marquen el pols del festival Grec

GREC FESTIVAL DE BARCELONA. The pulse. Cor de Noies de l’Orfeó Català. Gravity & Other Myths. TEATRE GREC. 29 DE JUNY DE 2023.

Amb gairebé vint minuts de retard, que el públic va lamentar especialment més tard, quan la pluja va obligar a suspendre la sessió, va començar l’espectacle inaugural d’una nova edició del festival Grec, la més coral dels últims anys, segons que l’havia definida el director artístic, Cesc Casadesús.

Aquesta primera vetllada s’anunciava a mig camí del circ, la dansa i el cant coral. Van compartir protagonisme la companyia australiana Gravity & Other Myths, que ja havia estat present en anteriors edicions del Grec, i el Cor de Noies de l’Orfeó Català, com a primer grup de cant coral dels molts que intervindran al festival d’enguany.

Més enllà d’això, el públic acudia i assistia verge de condicionants a una successió d’escenes de gran dinamisme, en què el cor va començar, situat en fila i en penombra a l’entorn de l’escenari, a marcar amb cèl·lules molt rítmiques el compàs que facilitava als acròbates desplegar els seus moviments amb la precisió necessària.

A mesura que va anar avançant, i fins que la pluja ho va permetre, tant els moviments com els cants van anar creixent en complexitat. Els equilibristes van arribar a fer torres humanes de tres alçades que avançaven i s’entrecreuaven amb precisió mil·limètrica, tant entre elles com entre el seguit de cordes que ells mateixos havien disposat prèviament com a part de l’espectacle. Les cantaires, per la seva banda, van anar adoptant diferents posicions, de vegades en files, d’altres en grups o aleatòriament disperses, tot al llarg i ample de l’escenari, sempre atentes, però, a la direcció de Buia Reixach des d’alguna posició discreta.

Els jocs de llums acabaven de reblar els efectes més impactants aconseguits per la seixantena d’intèrprets que van participar d’aquesta combinació insòlita i que van pretendre mostrar la universalitat de les emocions i motivacions humanes al marge de la disciplina en què es manifestin. L’espectacle –cal dir-ho per entendre’l millor– va ser concebut en temps de pandèmia i exportarà ara aquest missatge a nivell internacional amb aquesta producció iniciada a Barcelona i que viatjarà, al llarg del mes de juliol i sense solució de continuïtat, al Canadà, Irlanda i Àustria.

Imatge destacada: (c) Alex Garcia.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Twitter feed is not available at the moment.
Segueix-nos a Twitter