El proper dijous 9 d’octubre (Petit Palau, 19.30 h) el Palau de la Música acollirà, en el marc del cicle Palau Fronteres, un concert singular que explora la fusió entre tradició i modernitat, una mostra de la riquesa de la postmodernitat musical.
Els protagonistes de la vetllada, sota la batuta de Francesc Prat, seran la GIO Symphonia i Frames Percussion, formació resident del Palau aquesta temporada. Compositors com Gabriela Ortiz, compositora convidada de la temporada 2025-26 del Palau, Alfred Schittke, Ludovico Einaudi i Max Richter formaran part del programa de la proposta. Acompanyarà el concert, gràcies a la col·laboració del Palau amb la Fundació Catalunya La Pedrera, una projecció d’imatges de Passatges, l’exposició de l’escultora Cristina Iglesias que s’inaugura el mateix dia 9 a La Pedrera.
El programa del concert recull l’obra de diversos compositors que al llarg del segle XX han redefinit el llenguatge musical transformant-ne i ampliant-ne els límits i generant un ventall d’estils diversos. Aquest fenomen, comú en totes les arts, ha rebut el nom de postmodernitat.
Obrirà el concert Polyphonic tango d’Alfred Schnittke, una obra caracteritzada per la força de la seva polifonia i ironia. La seguirà Altar de neón, de la mexicana Gabriela Ortiz, compositora convidada del Palau aquesta temporada. Serà el segon concert de la temporada amb obra seva.
A continuació s’interpretarà l’emotiva Primavera, una de les obres més conegudes de Ludovico Einaudi, que encaixa en la definició estilística del minimalisme, com també Doria d’Ólafur Arnalds, peça que forma part del projecte Island songs, que vol retratar la música i el paisatge del país. El seguirà Hania Rani, compositora polonesa de qui s’interpretarà Glass, una obra marcada pel folklore. I clouran la vetllada On the nature of daylight de Max Richter, una peça reflexiva i punyent, i Increase, del també compositor de bandes sonores David Lang, una obra que crea una atmosfera que va florint i creixent, com indica el seu propi nom.
A través de la projecció d’imatges per sobre de l’escenari durant la interpretació de diverses obres del programa, la música entrarà en diàleg amb les obres de l’escultora Cristina Iglesias, inspirades en la natura i el ritual. Es tracta d’una proposta immersiva i estèticament híbrida que reivindica la llibertat artística com a motor creatiu i que exemplifica l’esperit del cicle Palau Fronteres: obrir finestres a nous horitzons artístics.
Aquest concert forma part de la col·laboració del Palau de la Música amb la Fundació Catalunya La Pedrera. Durant els darrers anys totes dues institucions han treballat per posar en comú la seva activitat en un context interdisciplinari en relació amb les exposicions que ha allotjat La Pedrera dedicades a Jaume Plensa, Antonio López, Miquel Barceló, Art en Pedra, Sean Scully i ara Cristina Iglesias.
Imatge destacada: (c) Xènia Gasull.