Subscriu-te

Arrenca una nova edició del Sismògraf, amb una trentena d’espectacles i activitats

El festival que converteix Olot cada any en epicentre de la dansa de Catalunya arrenca aquest dijous, 8 d’abril, amb un cartell que presenta un total de trenta-sis espectacles fins al dia 30 del mateix mes. L’oferta es completa amb instal·lacions artístiques, conferències, presentacions de llibres i exposicions.

Aquesta edició del Sismògraf reivindica la presencialitat en la mesura possible, per la qual cosa ha calgut traslladar alguns espectacles a espais adaptats –la majoria a l’aire lliure–, reduir els aforaments i ampliar el calendari del mateix festival –que habitualment era d’un cap de setmana.

El focus del festival, que com és costum s’aplega sota l’epígraf d’“Erupció”, enguany gira a l’entorn de les coreografies de l’objecte. Així, una quinzena de propostes conceben la presència de l’objecte com un cos més afegit als que ja hi ha a escena, tot eixamplant les possibilitats expressives de la dansa i el moviment. Els intèrprets d’aquests espectacles són, entre d’altres, Quim Girón i Moon Ribas, Antes Collado, Promenade d’artistes i Xavier Bobés.

També destaca en la programació l’univers creatiu dedicat a Joan Català –amb quatre propostes sota el paraigua “Les càbales d’en Joan”– i l’expansió de la programació a una desena de poblacions de la rodalia d’Olot per treballar conjuntament projectes de dansa i moviment tenint present el paisatge, la sostenibilitat i la responsabilitat social.

Altres artistes programats aquesta edició són Baro d’evel, Magí Serra, Lorena Nogal, Thomas Noone, Mar Gómez i Vero Cendoya, Humanhood i Quim Bigas, entre d’altres.

Finalment, també es farà una jornada de professionals en un triple format: virtual, documental i presencial.

Imatge destacada: (c) Rafa Marco.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest cap de setmana, a @auditoribcn, @OrquestraOBC acomiada la temporada i qui n'ha estat director titular els últims set anys, Kazushi Ono. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/kazushi-ono-sacomiada-de-la-titularitat-de-lobc-amb-la-simfonia-resurreccio-de-mahler/

Contents de ser-hi presents amb dos exemplars de la nostra Revista dedicats a Pau Barceló: el 149 (març 1997) i el 375 (gener 2022)!!! Gràcies, @cedocpalau!

El @Corjove va interpretar el 'Requiem' de Fauré en l'últim concert dirigit per @estevenabona al @palaumusicacat. "Va exhibir la seva capacitat per transmetre emoció des de l’elegància i la contenció", diu Jaume Comellas a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/requiem-de-faure-i-per-una-trajectoria/

.@bcnclassics va tornar a dur l'Academy of Saint Martin in the Fields a Barcelona. "El @palaumusicacat va omplir-se del so inconfusible de l’Academy, precís, d’afinació cristal·lina", diu Lluís Trullén en la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/lacademy-of-saint-martin-in-the-fields-perfeccio-impertorbable/

Segueix-nos a Twitter