Subscriu-te

Artssònica, nou cicle de música, ciència i tecnologia

Detall de la partitura del 'Concert per a piano i orquestra' de John Cage

El Centre d’Art Santa Mònica inaugura el dilluns 17 d’octubre el cicle Artssònica, un cicle de concerts sobre música, ciència i tecnologia. Artssònica indaga en l’ús de les idees científiques i dels avenços tecnològics en la música experimental, des de John Cage fins a la creació actual. Un ús que no es limita a aprofitar aquestes idees i aparells sinó també a violentar-los, a treure’ls de l’àmbit propi i de la utilitat específica per als quals han estat concebuts. El cronòmetre, l’algorisme, el senyal Midi, no serveixen en aquestes músiques per ordenar el fenomen acústic i orientar l’escolta. Ben al contrari, l’ús impropi d’aquestes tècniques i aparells ens en revela aspectes inesperats, ens obre a nous espais de pensament i d’escolta.

Morton Feldman i John Cage

El cicle, d’accés gratuït fins a completar l’aforament, està format per tres concerts que tindran lloc entre octubre i desembre. El concert inaugural, dilluns 17 d’octubre a les 20 h, serà a l’Espai Balcó del Centre d’Art Santa Mònica i estarà protagonitzat pel grup de cambra Experimental Funktion, format per Vera Martínez i Jonathan Brown –integrants també del Quartet Casals–, Nicolás Ortiz i Erica Wise. El programa inclou obres de John Cage i Morton Feldman. El segon concert, el proper 14 de novembre, presenta un nou instrument electroacústic –l’Arpa Midi Camac– creat el 2011 a l’IRCAM de París, del qual es va publicar recentment un extens article a la «Revista Musical Catalana». Al concert s’interpretaran obres d’Octavi Rumbau i Tomas Kolkatic, creades expressament per a aquest instrument.

Per cloure la primera edició del cicle, el 12 de desembre actuarà a Barcelona el compositor i artista visual novaiorquès Tristan Perich, el qual, al costat de Pilar Subirà, interpretarà les seves composicions creades per a percussió, quartet de guitarres elèctriques i electrònica amb canals d’1-Bit, dissenyats per ell mateix.

El Cicle Artssònica és organitzat i produït per MèdiaQuiosc Arts Santa Mònica i l’Institut de Comunicació Incom-UAB, amb la col·laboració de Catalunya Música/Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i el Màster en Art Sonor de la Universitat de Barcelona.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Durant mig any, un grup de recerca de @UniBarcelona ha estat analitzant el sector de la música clàssica a Catalunya per encàrrec d' @ACIMC2. El resultat és un informe inèdit. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lacimc-i-la-ub-presenten-el-primer-informe-sobre-la-situacio-de-la-musica-classica-a-catalunya-2021/

Parra i Imma Santacreu van actuar al @palaumusicacat dins de @bcnclassics. "Destaca el domini de les credencials estilístiques del llenguatge de Parra i la coordinació amb el compositor", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/el-parra-pianistic-en-estat-pur/

La Fundació Manuel Blancafort va organitzar un concert d'homenatge al @palaumusicacat amb motiu del 125è aniversari del naixement del compositor. "L’obra de Blancafort requereix una mirada atenta", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/reivindicar-manuel-blancafort/

El tenor @DavidAlegret i el pianista Rubén Fernández Aguirre van homenatjar Tomàs Garcés al @palaumusicacat. "Cal celebrar l’originalitat d’aquesta proposta", diu Jaume Comellas a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/un-concert-noucentista/

Segueix-nos a Twitter