Subscriu-te

Cervera es reafirma com a centre de la música clàssica catalana amb el Festival de Pasqua

Actuació de l’Hirundo Maris Trio al Paranimf de la Universitat de Cervera. © Jordi Prat
Actuació de l’Hirundo Maris Trio al Paranimf de la Universitat de Cervera. © Jordi Prat

El Festival de Pasqua de Cervera del 2017 va cloure la setena edició diumenge passat, 16 d’abril, creixent com a referent de la música clàssica catalana. Durant les diverses jornades de programació, iniciades el 6 d’abril passat, s’han presentat 11 produccions musicals diferents, la majoria proposades pel mateix Festival per tal que fossin una novetat a Cervera. En els 19 concerts que s’han realitzat, hi han participat fins a 220 intèrprets en 8 espais diferents d’actuació i, pel que fa al nombre d’espectadors, es preveu una assistència similar a l’edició anterior, en què es van superar les 3.000 persones.

Concert d’Aria Antiqua a l’església de Sant Joan Degollat. © Jordi Prat
Concert d’Aria Antiqua a l’església de Sant Joan Degollat. © Jordi Prat

El nou director artístic del Festival, Josep Maria Sauret, es va mostrar plenament “satisfet i optimista de com s’ha desenvolupat el certamen”. Segons Sauret, el primer feedback que arribà del públic ha estat molt positiu respecte del nivell dels concerts programats. Així mateix, han anat en la mateixa línia les sensacions dels artistes que han participat al Festival. Sauret va destacar el bon engranatge organitzatiu, que ha derivat en l’absència total d’incidències i la puntualitat de tots els concerts programats.

La ciutat de Cervera ja comença a treballar en una nova edició del Festival de Pasqua amb l’objectiu de traspassar fronteres, tot reforçant les línies d’actuació posades en marxa enguany: produccions proposades o encarregades pel Festival, vinculació i reforç dels lligams amb les entitats musicals punteres del país i recuperació del patrimoni, entre altres objectius.

Descarregar PDF

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

El compositor @ManelRibera1, l'oboista Cristina Gómez Godoy i la directora @TongRebecca van coincidir a la temporada d' @OrquestraOBC. "Tong va optar per una direcció 'épatant'", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸May Zircus/L'Auditori http://www.revistamusical.cat/critica/una-mirada-al-passat-i-al-futur-de-la-musica-classica/

El @TeatreAuditori de Sant Cugat va acollir l'últim espectacle de @LIFEVictoriaBcn. "Una petita joia d’un gènere que podríem anomenar lied representat", diu @PorterMarta a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Elisenda Canals-LIFE Victoria http://www.revistamusical.cat/critica/petita-joia-poetica-amb-felicity-lott/

El baríton Konstantin Krimmel va actuar dos dies consecutius al @palaumusicacat. "Una veu bonica, clara, ben timbrada", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Toni Bofill http://www.revistamusical.cat/critica/krimmel-el-nou-bariton/

David Puertas proposa diverses rutes musicals al seu últim llibre. "L’amplíssim bagatge d’erudició que aporta l’autor sap vestir-se amb robes d’accessibilitat dissimulant-ne l’essència", diu @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! 📸 Foix Coll http://www.revistamusical.cat/critica/de-ruta-amb-la-classica/

Segueix-nos a Twitter