Subscriu-te

Béla Bartók: Duos per a dos violins

Sarah i Deborah Nemtanu, violins. Decca, 2016

La profusió de temes és exageradament generosa en aquesta obra cambrística de Béla Bartók, que es compon de quatre llibres diferents. Si els Duos per a dos violins, BB 104 no són més coneguts –ni per descomptat figuren en els programes dels auditoris i les sales de concerts– potser és per l’originalitat inherent a l’escriptura per als dos instruments, que requereixen una perícia i interacció inter pares fora de l’usual. Que siguin dues germanes –Sarah i Deborah Nemtanu– les que els interpretin, en aquest enregistrament d’estudi, sembla una cosa molt més natural i abordable, també per a l’oient. El flux incessant de micropeces, enfilades amb una saviesa compositiva difícil d’igualar a l’època de creació d’aquestes, transporta a una realitat paral·lela, un paisatge en què discorren escenes rurals, populars, a través d’evocacions que així mateix conviden a la contemplació més aviat abstracta. El diàleg perpetu, els efectes d’eco –aquest emmirallar-se per desplegar una melodia que reapareix en el moment menys pensat–, així com l’evocació i la reminiscència de temes són algunes de les virtuts que trobem en aquesta i en altres composicions bartokianes.

 

 

"Cal entendre el @museumusicabcn com un museu del segle XXI", diu Jordi Alomar, el nou director de la institució, en una de les seves primeres entrevistes. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/entrevistes/nou-director-del-museu-de-la-musica/

Musica Reservata de Barcelona va estrenar al @palaumusicacat la 'Missa' de @JoanMagrane, una obra que "evoluciona en un constant joc de confluències i dispersions dins d'una unitat d’estil", en paraules d' @AlbertFFlamari1. Llegeix la crítica al web! http://www.revistamusical.cat/critica/magrane-missa-escrita-est/

El Mandelring Quartet oferirà aquest diumenge l'estrena mundial del quartet de corda 'Post lucem' de @ferrancruixent a @FIMMarvao (Portugal). L'obra consta de dos moviments contrastats amb al·lusions al 'Quartet op. 133' de Beethoven (Foto: May Zircus)

Serena Sáenz interpreta el rol titular de ‘Lucia di Lammermoor’ en la funció d’aquesta nit al Liceu, en el que suposa un doble debut de la barcelonina: al Gran Teatre i en el rol de Lucia. La soprano @nadinecsierra no podrà cantar a causa d’una indisposició mèdica.

#LuciaLiceu

Segueix-nos a Twitter