Subscriu-te

Béla Bartók: Duos per a dos violins

Sarah i Deborah Nemtanu, violins. Decca, 2016

La profusió de temes és exageradament generosa en aquesta obra cambrística de Béla Bartók, que es compon de quatre llibres diferents. Si els Duos per a dos violins, BB 104 no són més coneguts –ni per descomptat figuren en els programes dels auditoris i les sales de concerts– potser és per l’originalitat inherent a l’escriptura per als dos instruments, que requereixen una perícia i interacció inter pares fora de l’usual. Que siguin dues germanes –Sarah i Deborah Nemtanu– les que els interpretin, en aquest enregistrament d’estudi, sembla una cosa molt més natural i abordable, també per a l’oient. El flux incessant de micropeces, enfilades amb una saviesa compositiva difícil d’igualar a l’època de creació d’aquestes, transporta a una realitat paral·lela, un paisatge en què discorren escenes rurals, populars, a través d’evocacions que així mateix conviden a la contemplació més aviat abstracta. El diàleg perpetu, els efectes d’eco –aquest emmirallar-se per desplegar una melodia que reapareix en el moment menys pensat–, així com l’evocació i la reminiscència de temes són algunes de les virtuts que trobem en aquesta i en altres composicions bartokianes.

 

 

.@FIMCPeralada i @Fest_Torroella són amfitrions, avui i demà, dels representants dels festivals espanyols associats a @FestClasica. Entre d'altres qüestions del seu futur, l'assemblea decidirà l'acceptació de quatre nous festivals, que elevarien a 40 els socis de l'entitat.

Noa va presentar al @palaumusicacat l'espectacle 'Letters to Bach'. "Tot va ser fet, dit, tocat amb molt de respecte i molt d’afecte", diu Xavier Pujol a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/bach-a-la-frontera/

El @Liceu_cat va acollir la producció de la 'Bottega d'opera' de @esmuccat, "fruit d’una rocambolesca història de recerca, amb gir historiogràfic inclòs", en paraules d' @AlbertFFlamari1 a la crítica. Llegeix-la al web! (Foto: Toni Bofill) http://www.revistamusical.cat/critica/de-quan-barcelona-era-un-vertader-centre-operistic/

La darrera producció de @operacatalunya ja és en marxa. "Afrontar 'Aida' és sempre un repte extraordinari, tant pel que fa a la dificultat de producció com per la complexitat interpretativa", diu @m_sancliment a la crítica. Llegeix-la al web! http://www.revistamusical.cat/critica/aida-celebra-150-anys-amb-una-gira-de-bracet-de-sabadell/

Segueix-nos a Twitter