Subscriu-te

Beneïda saba musical jove

RESIDÈNCIES MUSICALS. Roger Morelló, violoncel. Dani Ruiz, piano. Jaume Guri, violí. Juncal Salada, clarinet. Obres de: S. Rachmàninov, F. Schubert i J. Brahms. LA PEDRERA. 20 DE GENER DE 2019.

En un ambient com el nostre, amb un sistema musical molt millorable, promoure l’enlairament de joves valors esdevé una tasca digna d’estima; una tasca que ofereix el cicle Residències Musicals que promou la Fundació Catalunya-La Pedrera. Enguany els afavorits són la pianista Marta Puig, la violinista Sara Cubarsi i el violoncel·lista Roger Morelló, que va protagonitzar el concert que ens ocupa.

En el cas de Roger Morelló es tracta d’un músic jove, amb un historial acadèmic respectabilíssim i –important– en prestigiosos centres docents del país i de l’estranger, i a més compta distincions acadèmiques i en concursos solvents; no dels que només serveixen per inflar artificiosament els currículums. Va actuar en formació de trio, en dues modalitats –violoncel, violí i piano, i violoncel, clarinet i piano–, fet que va donar a la proposta un atractiu afegit.

Música romàntica, que va des de la glamurosa, en certa mesura, obra de Rachmàninov a la densitat de Brahms, l’única obra amb clarinet, passant per Schubert –quina delícia el Trio per a violí, violoncel i piano numero 1! Un recorregut que ultra resultar atractiu va permetre contrastar el nivell, el nivell excel·lent, del cap de colla i també dels seus tres companys, dels quals lamentem que al programa no figurés una mínima síntesi biogràfica.

En tot cas, tots ells també joves i tots ells així músics consistents, molt ben equipats tècnicament i alhora amb capacitat de crear bellesa, de transcendir el domini estrictament tècnic en escalf poètic; de donar a la fredor del paper pautat unes dosis gratificants de plus afegit, insistim-hi, poètic –avui es prefereix dir-ne comunicacional, però crec que aquest concepte no té el més enllà que correspon a tota creació artística. I en aquesta consideració s’hi ha d’afegir també el criteri, la capacitat d’anar a l’arrel profunda dels continguts de cada partitura.

Hom objectaria que en els dos primers Trios –Rachmàninov i Schubert–, del perceptible protagonisme del piano se n’hagués fet més del que hauria resultat ideal; un detall mínim –potser tan sols calia tancar-ne una mica la tapa– que en tot cas no disminueix gens el feliç resultat global del concert.

Imatge destacada: obtinguda a www.facebook.com/rogermorelloroscellist

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

We are very honored to announce that Jordi Savall has been elected member of the Swedish Royal Academy of Music:
https://www.musikaliskaakademien.se/pressrum/nyheter/fjortonnyaledamotertillkunglmusikaliskaakademien.3700.html

Molt contents de celebrar amb vosaltres aquest doble aniversari amb els articles sobre el centenari de Pedrell que publiquem en el nostre darrer número!

Del 8 de juliol al 6 d’agost, tindran lloc els 18 espectacles d'una nova edició del @FIMCPeralada. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/la-36a-edicio-del-festival-de-peralada-homenatjara-josep-carreras-i-estrenara-una-produccio-de-lopera-the-fairy-queen/

🟢 Ets subscriptor de la @RevistaMusCat? 👉 Ja pots comprar les entrades de la nova temporada del @palaumusicacat i gaudir de descomptes fins al 15% en més d'un centenar de concerts (excepte Palau 100). 🎼 📎 Descobreix tota la temporada a https://bit.ly/38BixQC

Segueix-nos a Twitter