Subscriu-te

Beneïda saba musical jove

RESIDÈNCIES MUSICALS. Roger Morelló, violoncel. Dani Ruiz, piano. Jaume Guri, violí. Juncal Salada, clarinet. Obres de: S. Rachmàninov, F. Schubert i J. Brahms. LA PEDRERA. 20 DE GENER DE 2019.

En un ambient com el nostre, amb un sistema musical molt millorable, promoure l’enlairament de joves valors esdevé una tasca digna d’estima; una tasca que ofereix el cicle Residències Musicals que promou la Fundació Catalunya-La Pedrera. Enguany els afavorits són la pianista Marta Puig, la violinista Sara Cubarsi i el violoncel·lista Roger Morelló, que va protagonitzar el concert que ens ocupa.

En el cas de Roger Morelló es tracta d’un músic jove, amb un historial acadèmic respectabilíssim i –important– en prestigiosos centres docents del país i de l’estranger, i a més compta distincions acadèmiques i en concursos solvents; no dels que només serveixen per inflar artificiosament els currículums. Va actuar en formació de trio, en dues modalitats –violoncel, violí i piano, i violoncel, clarinet i piano–, fet que va donar a la proposta un atractiu afegit.

Música romàntica, que va des de la glamurosa, en certa mesura, obra de Rachmàninov a la densitat de Brahms, l’única obra amb clarinet, passant per Schubert –quina delícia el Trio per a violí, violoncel i piano numero 1! Un recorregut que ultra resultar atractiu va permetre contrastar el nivell, el nivell excel·lent, del cap de colla i també dels seus tres companys, dels quals lamentem que al programa no figurés una mínima síntesi biogràfica.

En tot cas, tots ells també joves i tots ells així músics consistents, molt ben equipats tècnicament i alhora amb capacitat de crear bellesa, de transcendir el domini estrictament tècnic en escalf poètic; de donar a la fredor del paper pautat unes dosis gratificants de plus afegit, insistim-hi, poètic –avui es prefereix dir-ne comunicacional, però crec que aquest concepte no té el més enllà que correspon a tota creació artística. I en aquesta consideració s’hi ha d’afegir també el criteri, la capacitat d’anar a l’arrel profunda dels continguts de cada partitura.

Hom objectaria que en els dos primers Trios –Rachmàninov i Schubert–, del perceptible protagonisme del piano se n’hagués fet més del que hauria resultat ideal; un detall mínim –potser tan sols calia tancar-ne una mica la tapa– que en tot cas no disminueix gens el feliç resultat global del concert.

Imatge destacada: obtinguda a www.facebook.com/rogermorelloroscellist

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

La pianista @LaFarreRozada ha publicat el seu segon disc, 'Nimbus', un treball "curosament interpretat, en què els detalls i els colors matisats emergeixen amb pianisme delicadíssim", en paraules de Lluís Trullén. Llegeix la crítica al web! @Seedmusic_eu http://www.revistamusical.cat/critica/la-metamorfosi-de-laigua/

La degana dels organistes del nostre país, Montserrat Torrent, celebrarà aquest dissabte 95 anys amb un concert a l'oratori de Sant Felip Neri, on s'està construint l'orgue que portarà el seu nom. Més informació, al nostre web! @FundMTorrent http://www.revistamusical.cat/la-fundacio-montserrat-torrent-celebra-el-95e-aniversari-de-lorganista/

Fins al 14 de setembre hi ha temps de presentar partitures a aquesta nova edició del concurs de composició de la @FundacioMompou. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/convocat-el-42e-concurs-de-joves-compositors-premi-internacional-frederic-mompou/

📢 La directora del @Fest_Torroella, Montse Faura, assumeix la secretaria general i la gerència de #JMCatalunya.

El compositor @JoanMagrane renova com a president de l'entitat per un mandat més. Podeu llegir el comunicat íntegre ací 👇🏽

http://federacio.joventutsmusicals.cat/ca/actualitat/29-la-directora-del-festival-de-torroella-montse.html

Segueix-nos a Twitter