Subscriu-te

Beneïda saba musical jove

RESIDÈNCIES MUSICALS. Roger Morelló, violoncel. Dani Ruiz, piano. Jaume Guri, violí. Juncal Salada, clarinet. Obres de: S. Rachmàninov, F. Schubert i J. Brahms. LA PEDRERA. 20 DE GENER DE 2019.

En un ambient com el nostre, amb un sistema musical molt millorable, promoure l’enlairament de joves valors esdevé una tasca digna d’estima; una tasca que ofereix el cicle Residències Musicals que promou la Fundació Catalunya-La Pedrera. Enguany els afavorits són la pianista Marta Puig, la violinista Sara Cubarsi i el violoncel·lista Roger Morelló, que va protagonitzar el concert que ens ocupa.

En el cas de Roger Morelló es tracta d’un músic jove, amb un historial acadèmic respectabilíssim i –important– en prestigiosos centres docents del país i de l’estranger, i a més compta distincions acadèmiques i en concursos solvents; no dels que només serveixen per inflar artificiosament els currículums. Va actuar en formació de trio, en dues modalitats –violoncel, violí i piano, i violoncel, clarinet i piano–, fet que va donar a la proposta un atractiu afegit.

Música romàntica, que va des de la glamurosa, en certa mesura, obra de Rachmàninov a la densitat de Brahms, l’única obra amb clarinet, passant per Schubert –quina delícia el Trio per a violí, violoncel i piano numero 1! Un recorregut que ultra resultar atractiu va permetre contrastar el nivell, el nivell excel·lent, del cap de colla i també dels seus tres companys, dels quals lamentem que al programa no figurés una mínima síntesi biogràfica.

En tot cas, tots ells també joves i tots ells així músics consistents, molt ben equipats tècnicament i alhora amb capacitat de crear bellesa, de transcendir el domini estrictament tècnic en escalf poètic; de donar a la fredor del paper pautat unes dosis gratificants de plus afegit, insistim-hi, poètic –avui es prefereix dir-ne comunicacional, però crec que aquest concepte no té el més enllà que correspon a tota creació artística. I en aquesta consideració s’hi ha d’afegir també el criteri, la capacitat d’anar a l’arrel profunda dels continguts de cada partitura.

Hom objectaria que en els dos primers Trios –Rachmàninov i Schubert–, del perceptible protagonisme del piano se n’hagués fet més del que hauria resultat ideal; un detall mínim –potser tan sols calia tancar-ne una mica la tapa– que en tot cas no disminueix gens el feliç resultat global del concert.

Imatge destacada: obtinguda a www.facebook.com/rogermorelloroscellist

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Fernando Caminals, membre fundador de @CamerataXXI, signa l'obituari de Xavier Blanc, desaparegut el passat 9 d'octubre. Llegeix-lo al web! (Foto: @JosepMolina11) http://www.revistamusical.cat/en-la-mort-de-xavier-blanc/

Aquest dijous 21 veurà la llum al @palaumusicacat un nou projecte de l'Associació @JoanManen amb l'objectiu de reivindicar intèrprets catalans del passat. Més informació, al nostre web! http://www.revistamusical.cat/lassociacio-joan-manen-presenta-el-projecte-interprets-catalans-historics/

"Batega, canta, viu!" és el lema de la nova etapa de @orfeogracienc, que es va presentar aquest cap de setmana. Més informació, al nostre web! (Foto: Antoni Garcia) http://www.revistamusical.cat/lorfeo-gracienc-enceta-una-nova-etapa-artistica-i-de-gestio-amb-el-lema-batega-canta-viu/

Mor als 74 anys la soprano eslovaca Edita Gruberova. Va ser una de les veus més estimades al @Liceu_cat i va anunciar l’any passat la retirada definitiva dels escenaris.

Segueix-nos a Twitter